Kanada?

sararara

Ny medlem
Kanada?
Jag vill till Kanada! Någon som kan berätta vilket ställe jag ska välja? ...ole dole doff känns ju fel... Var finns det bästa pudret, skönaste människorna, jobben, mysigast, roligast, billigt (vilket jag antar att det inte är men iaf), boende? Glad för alla erfarenheter jag kan få ta del av... så snälla skriv.

/Sara

Kanada?
jag har också funderat på att dra över, jag har kollat runt lite och det man hör verkar ha den bästa blandingen av; puder,pister å party verkar vara Whistler =). säg till när ni drar, jag är inte feg för att följa me. har kollat på lite boende också, du kan få boende i stuga med gångavstånd till backen för ca 7000/kr månad om man är 4 personer, alltså 28000kr/månad för en stuga. klart det finns billigare och dyrare, men för det priset får du nog nått hyfsat...ha det gött.

Senast ändrad:
Kanada?
har precis kommit hem från en road-trip med husbil, ett ypperligt sätt att göra kanada på. många ställen i kanada är små och känns inte som att dom håller för en hel säsong. 25 dagar landade på underfär lika många tusenlappar. tyvärr kom vi lite på kant med företaget som vi hyrde husbilen av när vi lämnade tillbaka den så vissa merkostnader kan tillkomma...

Kanada?
Axl sa:
har precis kommit hem från en road-trip med husbil, ett ypperligt sätt att göra kanada på. många ställen i kanada är små och känns inte som att dom håller för en hel säsong. 25 dagar landade på underfär lika många tusenlappar. tyvärr kom vi lite på kant med företaget som vi hyrde husbilen av när vi lämnade tillbaka den så vissa merkostnader kan tillkomma...
trevligt =), med 25k är allt inräknat då? det var typ något sånt jag hade räknat med för en månad. hur länge stannade ni på varje skidort ungefär?

Kanada?
japp utan prylar hade jag klarat mig på dygt 20. men vi knallade ganska mycket, skulle vi köpt liftkort hela tiden hade det nog dragit iväg lite. vi höll oss i från dom dyraste ställena också (whistler och fernie). vi stannde 3-5 dagar för det mesta, lite mer i kicking för det var så bra!

Kanada?
okej, det låter som om en sjukt kul grej =). var det långt att köra mellan orterna? och vilken tid är bäst att åka? jag funderar på att åka nästa säsong, och eftersom jag går i gymnasiet så är ända möjligheten för mig att åka runt 15 dec-15 jan, tror du att det är bra då? jag antar ju att det är mkt snö hela vintern, men med tanke på liftköer och så vidare. ha det fint =)

Kanada?
Whistler är ett utmärkt alternativ. har det mesta man kan tänka sig.
beroende på hur länge ni tänkte stanna kan jag rekommendera att invstera i en bil. välj att köpa den i BC där försäkring är billigare. alla avstånd i kanada är stora och ngn typ av fordon underlättar väsentligt.

skulle rekommendera fernie och golden som är riktigt bra berg. större orter som lake louise och banff har sin charm i att de är stora men påminner rätt mycket om europeiska berg.

åk inte för tidigt mitten på jan är bra, kanada är snuskigt kallt i december. stanna hellre längre fram på säsongen.

lycka till. planerade min resa i 4 år. detta är några av mina erfarenheter.

Kanada?
Riverrider sa:
okej, det låter som om en sjukt kul grej =). var det långt att köra mellan orterna? och vilken tid är bäst att åka? jag funderar på att åka nästa säsong, och eftersom jag går i gymnasiet så är ända möjligheten för mig att åka runt 15 dec-15 jan, tror du att det är bra då? jag antar ju att det är mkt snö hela vintern, men med tanke på liftköer och så vidare. ha det fint =)
Verkar som om du funderar på att hyra bil, jag har för mig att d kan bli problem att hyra bil om man inte är 20... är inte helt säker dock, men det är värt att kolla upp innan man bokar biljetter å sånt :P
Låter som en grymt härlig idé i alla fall!

Kanada?
Här är en sida som du kan titta på www.puderluder.com.
Vi har varit i Kanada 3 gånger 97, 2000, 2006. den sista resan som vi gjorde innehöll både cat, heli, och lite pist åkning. det som vi har kommit fram till är. Catski är det bästa, prisvärt och det går att åka om vädret är dåligt. vi har nyss börjat planera för en resa till 2009. Åk till Kanada om du gillar puder........

Kanada?
Tajtii sa:
Riverrider sa:
Verkar som om du funderar på att hyra bil, jag har för mig att d kan bli problem att hyra bil om man inte är 20... är inte helt säker dock, men det är värt att kolla upp innan man bokar biljetter å sånt :P
Låter som en grymt härlig idé i alla fall!
Det är lite det jag funderar på, om man ska hyra bil eller vara på samma ställe. det stället jag funderar på isf är Whistler. Är det någon som har erfarenheter av Whistler och att vara där i ca 1 månad? Tack för tipsen.

Tillbaka
Topp