Kängrufloppen?

Ted_bskier

Ny medlem
Kängrufloppen?
Det verkar inte vara lätt att åldras med värdighet som jibber. Jon Olssons försök att förnya sporten med den s.k "K-flipen" har mötts av viss skepsis hos både fans och domare. Är det möjligt att "gubben" Olsson blivit för gammal och att det är dags för nya förmågor att ta vid?
Olsson måste vara den bäste svenske skidåkare sen Stenmark och det är synd att han mest ägnar sig åt att slå kullerbyttor i funparken, bonka lyktstolpar och åka på trappräcken tillsammans med fjuniga högstadiekids. Hoppas han snart tröttnar på jibbandet och istället börjar köra spines i Alaska. Han är för bra för att halka runt i en halfpipe resten av sin karriär...

Kängrufloppen?
man ska ägna sig till det man tycker är kul och om jon tycker det är kul att jibba så varför inte? han tjänar ju inte dåligt heller

Kängrufloppen?
var vill du komma me dehär? de va de dummastej ag hört på länge, han är ju den enda som utvecklar sporten,.. ?

Kängrufloppen?
men ofta han bara kommer lägga av jag tycker istället att jon borde fortsätta med känguru flippen och prova den med nya grabbar...
sen kanske han kunde kmma på fler nya trick och sånt t.ex d-spin följt av flatspin eller något sådan, inte vet jag. med jag tycker iallafall att hanska fortsätta så långt han kan med jibbingen!:D

Senast ändrad:
Kängrufloppen?
tycker beslutet är helt åt han själv att bestämma, och det verkar som att vill hänga i parken och bc kickar just nu.. och du ska veta att åka pipe är inte det lättaste..

Senast ändrad:
Kängrufloppen?
Tycker han ska köra så länge han brinner för det! Men det skulle vara MYCKET intressant att se honom i några stora linjer i nästa film, tror inte han skulle göra bort sig eller??

Senast ändrad:
Kängrufloppen?
Ted_bskier sa:
Det verkar inte vara lätt att åldras med värdighet som jibber. Jon Olssons försök att förnya sporten med den s.k "K-flipen" har mötts av viss skepsis hos både fans och domare. Är det möjligt att "gubben" Olsson blivit för gammal och att det är dags för nya förmågor att ta vid?
Olsson måste vara den bäste svenske skidåkare sen Stenmark och det är synd att han mest ägnar sig åt att slå kullerbyttor i funparken, bonka lyktstolpar och åka på trappräcken tillsammans med fjuniga högstadiekids. Hoppas han snart tröttnar på jibbandet och istället börjar köra spines i Alaska. Han är för bra för att halka runt i en halfpipe resten av sin karriär...
avis för att du inte sätter 360?

Kängrufloppen?
Öh? VA?!! Vad snackar du för sörja? Jon är grym i parken och får väl köra vad han vill. Tycker man det är kul att köra blades så ska man självklart göra det. Jon utvecklar och marknadsför jibbingen på ett mycket bra sätt. Jon klarar nog av att köra spines i Alaska åxå för den delen.

För gammal? Öh, fjortisvarning. Jon är knappast för gammal. Glen Plake är väl snart 100 år och han är grym :D och kolla på Terje som fick igång snowboardtrenden och dominerade totalt. Han är fortfarande en av dom absolut bästa.

Kängrufloppen?
Ted_bskier sa:
håller inte riktigt med dig där. jag tyckar att det jon håller på att göra för sporten är att föra den framåt, att han utvecklar den och tar den till nya nivåer. som han sj säger så e det många som sätter en 10 nu för tiden och det är dags att komma med ngt nytt. det som skiljer jon från högstadiegrabbarna är att han faktist kan åka skidor dock, han har stil i sitt åkande och det gör honom så mkt bättre än dom andra. han har lång tid kvar vill säga och jag tycker inte det e dags att ha börja med ngt annat. han borde ist föröka utveckla den ännu mera medan han kan. han e en ikon för sporten och en stor idol för många mindre ungdomar som håller på med den. så sluta klanka ner på honom hela tiden.

Kängrufloppen?
Han är också en bra förebild för alla unga nya inom newschool-skidåkningen. Om inte Jon fans skulle man istället se upp till andra åkare som Pundar-Taner (m.fl.) som är en grymt dålig förebild och borde drogtestas innan varje tävling!

Borde inte "röka" klassas som doping?

Senast ändrad:
Kängrufloppen?
Man får väl tycka vad man vill. Jon utvecklar sporten, väntar bara på första k-flippen i pipe den här vintern, fler som över på den. Ser minst sagt fram emot X-games.

Kängrufloppen?
Bra! Alla borde testas!

Klart det är doping!

Tänk dig själv vad du vågar gå högt och långt om du är lite "skön" i huvet. Det är inte sportsligt att röka innan. Ska man tävla ska det vara på lika vilkår. Är du hög känner du inte alls samma rädsla, som att vara full med du har mer kontroll (har ej prövat själv). Utan rädsla presterar du bättre och kan köra mer avslappnat också.

Kängrufloppen?
eh...sjukt läskigt att röka och åka...så enligt mig är det dumt. fast jag har aldrig varit en varjedag-rökare heller. Tappar ju ta mig faen allt.

Kängrufloppen?
Tvartemot de flesta svar ovan, sa tycker jag att Ted_bskiers inlagg lika mycket ar riktat mot jibbcirkusen som mot herr Olsson. Om det bara blir snurrar som premieras pa tavling sa kommer val sporten att bli trist? Eller?

Kängrufloppen?
Att domare perimerar fel saker ska väl ändå inte Jon behöva få skit för när han är en av dom få som faktiskt säger "fuck off" åt sw 10:or och istället gör något för att förändra det.

Sluta gnäll nu för helvete och skaffa er ett liv istället.

Kängrufloppen?
haha fett misslyckat!! Skaparen av denna tråd ville säkert få många med sig men alla var emot honom, inklusive mig.

jag skrattar lika mycket som bebisen i den här filmen

Kängrufloppen?
Gör gammal är han ju fan inte.. han är 23/24. Tommy sjödin i brynäs är 41 år och gubben lirar fortfarande(på elit nivå) plus att han satsar på ett till år. För gammal är han inte för då är varenda 25 åring för gammal för att sporta.

Senast ändrad:
Kängrufloppen?
att jämföra två sporter funkar aldrig. lättare att vara på elitnivå i hockey när man är 40 är inom skidåkning. annars kan vi dra in med att folk som är över 60 spöar skiten ur folk i golf t.ex.

Kängrufloppen?
för gammal..??:S det e ju han som tar sporten till en ny nivå.. genom att utveckla trick och göra sporten mer specktakulär.. hur fan kan man säga att han borde lägga ner då.. *förvirrad

Kängrufloppen?
kanske var det dummaste jag hört. för gammal? jon är kanske en av dom som pushar fram sporten mest av alla åkare genom sin tävling, nytt trick och hårt jobb. att det är dags att sluta är skitsnack, han är väll en sjukt bra förespråkare för hela skidbranschen.

att jon kanske är den bästa skidåkare vi haft sedan stenmark är väll det enda jag håller med dig om. att han borde lägga ner jibbandet är ju sjukt, det är klart svårare att dra en känguruflip på ett 30 m stort hopp än att pumpa 2 m djupt puder i en skog i kanada.

kanske det sjukaste inlägget på freeride på länge. du har ju verkligen ingen som helst koll.

Kängrufloppen?
hellbergarn sa:
Han är också en bra förebild för alla unga nya inom newschool-skidåkningen. Om inte Jon fans skulle man istället se upp till andra åkare som Pundar-Taner (m.fl.) som är en grymt dålig förebild och borde drogtestas innan varje tävling!

Här har vi en bra poäng!
Om vi tittar bort från K-flipen och allt kackel om det är flip eller flopp så pushar han sporten på ett annat sätt än andra åkare. Herr Olsson är så som jag ser det en tvättäkta antagonist mot dagens jibbelit. Istället för att vara ett okammat dräggel med skev verklighetsuppfattning som spelar en patetisk hobbygangster är han en riktigt bra förebild för barn och ungdomar. (och även de vuxna barnen...)

Genom att samarbeta med de sponsorer han har, att säga det han säger och att visa det i sin åkning bevisar han att han kan påverka sporten. Eftersom jibbing har en relativt ung publik är det ännu viktigare att proffsen är bra förebilder, eftersom yngre människor är mer lättpåverkade och snabbare tar efter förebilderna.

Jon ska fortsätta med jibbing, för han kan verkligen ändra sporten. Han är väl den ende i sporten som så tydligt vågar gå sin egen väg och vara annorlunda, och det behövs...

Kängrufloppen?
Nojlas sa:
hellbergarn sa:

Här har vi en bra poäng!
Om vi tittar bort från K-flipen och allt kackel om det är flip eller flopp så pushar han sporten på ett annat sätt än andra åkare. Herr Olsson är så som jag ser det en tvättäkta antagonist mot dagens jibbelit. Istället för att vara ett okammat dräggel med skev verklighetsuppfattning som spelar en patetisk hobbygangster är han en riktigt bra förebild för barn och ungdomar. (och även de vuxna barnen...)

Genom att samarbeta med de sponsorer han har, att säga det han säger och att visa det i sin åkning bevisar han att han kan påverka sporten. Eftersom jibbing har en relativt ung publik är det ännu viktigare att proffsen är bra förebilder, eftersom yngre människor är mer lättpåverkade och snabbare tar efter förebilderna.

Jon ska fortsätta med jibbing, för han kan verkligen ändra sporten. Han är väl den ende i sporten som så tydligt vågar gå sin egen väg och vara annorlunda, och det behövs...
Bra skrivet Nojlas, håller med dig fullt ut!

Kängrufloppen?
Jon är helt grym, han är med och utvecklar jibbing till nästa nivå, medan många andra bara tar efter de som skapar utvecklingen.

Jibbing har ingen åldersgräns, dvs. det är inget man blir för gammal för, speciellt inte Jon,

Kängrufloppen?
jon är fan i mej den bästa och mest kända jibbaren genom tiderna han har fört sporten mer och mer uppåt och utvecklat den till vad den är idag . han ska jibba så länge han har lust. han får gärna jibba till han blir 65 för mej om han vill

Tillbaka
Topp