Kapa stavar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Horse-E

Ny medlem
Kapa stavar
Jag tänkte kapa mina stavar då jag märkte att handtagen satt fast :( jag har ett par scott stavar som ser ut att ha lyxiga handtag, hur ska jag få bort dessa?

PS. Jag har inte tillgång till kompressor eller annat snobbigt

Kapa stavar
varmluftspistol och våld är receptet.

när hade du tänkt använda kompressor?

Kapa stavar
tjulululuu,

vet inte men kan funka.
Det sitter kanske nått limm eller liknande. så ta ifall du har en värmepistol och värm på handtagen så kanske de kan funka. ifall du nu inte har en värmepistol gissar jag på att din mor har en hårfön ;)

peez

Kapa stavar
det borde fungera med våld. Om inte det funkar så behövs mer våld.

Kapa stavar
rudil sa:

(word)

på tex cyklar och moppar sprutar man in luft samtidigt som man trär på eller av handtagen så dem fylls med luft och blir större och glider på mycket bättre. TYP...

Senast ändrad:
Kapa stavar
varmluftspistol har jag inte, men borde det inte gå att typ koka dom? (handtagen, inte hela stavarna :P)

Kapa stavar
Gör som jag gjorde på ett par nästan rostiga stavar.

1. Du har ett sånt skruvstäd där du kan sätta fast plankor etc.
2. Du tar stavens handtag och sätter på ena sidan, och så staven sitter fast hårt.
3. DRA SOM IN I HELVETE!

Kapa stavar
Skidhest sa:
varmluftspistol har jag inte, men borde det inte gå att typ koka dom? (handtagen, inte hela stavarna :P)
du har inte funderat på att prova innan du frågar här?

det funkar med att värma dom i varmt vatten

Kapa stavar
pnntus sa:
rudil sa:

(word)

på tex cyklar och moppar sprutar man in luft samtidigt som man trär på eller av handtagen så dem fylls med luft och blir större och glider på mycket bättre. TYP...
Det är väl för att fukt och annat fett ska försvinna och de ska greppa bättre?
Ifall man har problem med att dom glider omkring som en motorcykelgas.

Kapa stavar
På de flesta scottstavar finns det en grej som du måste tryck in för att få av handtaget ;) sen äre bara att slita ;)

Kapa stavar
Men ta en 20 ringnyckel eller nå och sätt framför handtaget, sen tar du bara å slår på ringnyckeln så lär det nog lossna:) så gör jag då iaf:P

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp