Kästle-priser?!

• Trådstartare Trådstartare balanselius
  • Start datum Start datum
B

balanselius

Guest
Kästle-priser?!
Kästle verkar ju komma med fina nya grejer men vad är grejen med priserna? Är runt 12 papp med bindning normalt i dessa finanskrisdagar eller är Kästle ett "prestigemärke"?

Kästle-priser?!
Jo, det är prestige. Prestige och yta. Det säljer väl bättre bara för att det är dyrare. Mercedes vs. BMW liksom. När alla vet att det är Audi som är bäst!

Visst, det är bra skidor. Racebyggen för stora berget, men jag köper mycket hellre ett par Dynastar-skidor. Modellmässigt är skillnaderna inte stora, (MX108 vs XXL, MX98 vs LP och MX88 vs Mythic) men Dynastarlaggen är snyggare, mycket billigare och så får man välja själv om man vill ha Marker-bindningar eller inte!

Kästle-priser?!
Hmm, rent utseendemässigt så håller jag inte med alls men ok, så Kästle anser sig vara ett prestigemärke.

Kästle-priser?!
Några lager titanal i konstruktionen tycker inte jag är belägg för en prislapp på över 10000:-... DPS smackar in kolfiber i kärnar och de kostar bra mycket mindre!

Kästle-priser?!
Carled sa:
Några lager titanal i konstruktionen tycker inte jag är belägg för en prislapp på över 10000:-... DPS smackar in kolfiber i kärnar och de kostar bra mycket mindre!
det var så jag tänkte också men nu så hittade jag denna:
https://www.freeride.se/content/1649/

verkar som de fokuserar på att bli "exklusiva" vilket är trist, 12000 spänn lägger jag inte på ett par lagg förrän jag vinner på triss...

Tillbaka
Topp