Katana twin tip ?

Katana twin tip ?
Den har inte full twin. Colouirtip snarare skulle jag säga. Den är inte heller det minsta jibbig i stancen eller balansen, utan känns väldigt traditionell.

Katana twin tip ?
Skidan suger dock, finns så mycket bättre och roligare skidor att få tag på!

Katana twin tip ?
koppen89 sa:
Skidan suger dock, finns så mycket bättre och roligare skidor att få tag på!
Du kan vara en sån som suger. Motivera dina svar istället för att bara spy galla utan någon bra anledning.

Förövrigt har jag hört att det ska vara en kanonbra skida så länge den håller ihop. Mycket kompetent även i pisten.

Katana twin tip ?
Var nere och provkörde skidor i Chamonix precis. Av de skidor som provkördes (Armada JJ:s, Black Crows Sevun, Hendryx Purple Haze, Extrem Big Pen bland annat) var Katana några av det minst populära. Uppfattades lite hårda och svårkontrollerade men de mest avancerade åkarna tyckte dom var skapliga.

Katana twin tip ?
Fasen vad gött. Då måste jag vara en grym åkare. Skämt åsido men jag och en kompis kör bägge på katana numera. Vi är båda smått lyriska över uppträdandet i stökig offpist och stenhård pist. Det är mycket möjligt att de andra skidorna som det pratades om är ännu bättre men jag skulle inte säga att katanan är dålig på nåt sätt. Jag åkte innan på Gotama och jag tycker Katanan går mycket stadigare och är mer lättåkt i uppkörd snö.

Katana twin tip ?
NickiRoj sa:
Var nere och provkörde skidor i Chamonix precis. Av de skidor som provkördes (Armada JJ:s, Black Crows Sevun, Hendryx Purple Haze, Extrem Big Pen bland annat) var Katana några av det minst populära. Uppfattades lite hårda och svårkontrollerade men de mest avancerade åkarna tyckte dom var skapliga.
Vad tyckte ni om de övriga skidorna i testet? Mest intresserad av Black Crows Sevun och om den var med, Line Prophet 115.

Snödjup

Tillbaka
Topp