Kicking Horse

Kicking Horse
Hei!
Var i Fernie hele sesongen ifjor, men syntes det kanskje ble litt mye folk, selv om snøen er sinnsykt bra. Vurderer derfor å dra til Kicking Horse denne sesongen!

Er det noen som har besøkt Kicking Horse? Noen erfaringer?

Bjørn

Kicking Horse
Tjena!

Jag var i Kicking Horse i vintras, förvisso bara en dag och åkningen var riktigt bra om man hikade lite för vi kom 2 dagar efter en stor dump men en sak som är lite kass och det är att dom bara har gondol som går upp till toppen och dom har inte speciellt många gondoler så det kan bli kö men dom skall tydligen fylla på med gondoler så det kan säkert bli riktigt bra.
Jämför man med Fernie så är KH betydligt mycket mindre och frågan är om man skulle orka med att vara en hel säsong i KH.

Stället har helt klart potential och kollar du på pistkartan på http://www.kickinghorseresort.com så ser du att dom planerar en lift uppe till höger men den är nog inte klar till denna säsong för dom hade inte börjat på den i vintras. Vi hikade upp till det stället där den ny liften kommer att stanna och då hade man hela bowlen till höger för sig själv och det var nog några av mitt livs härligaste åk

// Magnus

Kicking Horse
Thanx for info... Skal vurdere litt nærmere hvor man drar til vinteren. Problemet er jo at Fernie er et forbasket sjarmerende pudder hull. Det er vanskelig å tenke seg noen gode alternativer..

USA er vanskelig, fordi det blir så dyrt i forhold til Canada. Whitewater er litt for lite. Red Mountain mangler de store fine fjellene syntes jeg. Castle Mountain er fett men mangler de store snømengdene, Banff har altfor mye mennesker. Dessuten er jeg ikke altfor glad i den våte snøen som er i Kyst fjellene (Whistler ++). Noen som vet om noen fine pudder hull i USA hvor det er rimelig billig å være en sesong? (sammenlignet med Canada). Ellers noen gode tips på andre steder i Canada?

mvh
Bjørn

Kicking Horse
Var i KH för 2 år sen i en dag & tyckte att åkningen var helt OK! Tyvärr måste jag hålla med Magnus om att det är för lite liftar men när jag var där var jag nästan ensam turist (2 norrmän & 3 svenskar var där). Om man vill ha något extra att göra på kvällar & (eller) när det är dåligt väder är ju inte "nöjes" utbudet det bästa, men man åker ju dit för skidåkningen. Om ni inte åker till KH tycker jag ialla fall att ni borde försöka tar er dit ett par dagar för skidåkningens skulll
//Buddha

Kicking Horse
Tjena
Var i kicking horse förra året å det var grymt. Vi kom dit efter att det hade dumpat 80 cm på en natt...

Grejen är bara att du måste vara beredd på att lägga skidorna på ryggen och själv agera lift. Systemet isig är inte så väldigt stort, men om du orkar gå nån timme så är åkningen helt otrolig.

Dessutom finns det gott om Gucci-damer, så med lite smoothtalk kan det bli en overallklädd donna som står och vallar dina skidor...

Golden i sig, är ju inte världens bästa skidåkarstad men gillar du trailertrash, trucks, McDonalds och Johnny Cash är det här stället för dig!!!

Klabbe

Kicking Horse
haha... jag var i Golden förra året i någon dag... det var precis som du säger att det inte är någon höjdar stad om man inte gillar Johnny Cash elle McD. Men något som jag gjorde i 4 dagar var att åka catskiing, det var ett litet ställe som heter chatter creek, man flyger helikopter från Golden... det var den absolut bästa åkningen jag någonsin har fått!!

www.catskiingbc.com <------------- SE OCH NJUT!!!

Tillbaka
Topp