Kiteboard som wakeboard?

Schwimp

Aktiv medlem
Kiteboard som wakeboard?
Tjo ja har en kiteboard men ingen wakeboard och vet att det är inte likadana bindnigar på de olika sorters brädor, och det ja undrar är om det går att använda kiteboarden bakom båt istället för wakeboard eller om det blir alldeles för svårt :P

hade gött / Hampus J

Kiteboard som wakeboard?
Jag har inte sett brädorna i gämförelse med varandra men min gissning är att det går utan problem så länge man inte börjar hoppa och tricksa, så jag tycker absolut att du ska pröva.

Hoj!

Kiteboard som wakeboard?
Det funkar att köra kiteboard som wakeboard, dock så är en hel del lättare än wakeboards så man ska nog va försiktig med att hoppa allt för mkt med dom. Men defenitivt värt ett försök ! :D

//S

Kiteboard som wakeboard?
RichardL sa:
Schulle sa:
Det funkar att köra kiteboard som wakeboard, dock så är en hel del lättare än wakeboards så man ska nog va försiktig med att hoppa allt för mkt med dom. Men defenitivt värt ett försök ! :D

//S
Nej det funkar inte. Kolla här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=66496 så får du förklarat varför...

Eran vänligaste riddare på vattnet

//R
Hälften säger att det går, hälften säger att det inte går.. = Bara att pröva

Kiteboard som wakeboard?
Sant men de som söger att de går de kör "kite"bräda med bindningar och på en vanlig så är det stroppar....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp