Kittefjäll, Hemavan eller annan skidort?

Pannbiffs

Ny medlem
Hejsan!

Det är så att våran familj har tänkt åka iväg på en årlig skidsemester, vi brukar ta oss ganska långt (oftast Åre) men vi har bestämt oss för att försöka hitta ett nytt ställe i år. Med lite kortare bilsträcka.

Vi har kollat på Hemavan och Kittefjäll, någon som har erfarenhet av Kittefjäll, Hemavan har vi varit i men aldrig Kittefjäll det är även lite svårt att hitta bilder på deras hemsida finns inte mycket. jag själv älskar att åka offpist så åker gärna på något ställe där detta är möjligt... Jag vet även att Riksgränsen finns men det är inte aktuellt, inte heller björkliden eller Abisko.

Ps. Vi bor i Luleå.

om ni mest bara åker offpist så är kittelfjäll bra, det finns billig heliskiing och där finns 50 nedfarter, 45 av dom är offpist men hemavan är också bra om ni vill åka pist, park och offpist om ni hajkar.

JIBB-Albin sa:
om ni mest bara åker offpist så är kittelfjäll bra, det finns billig heliskiing och där finns 50 nedfarter, 45 av dom är offpist men hemavan är också bra om ni vill åka pist, park och offpist om ni hajkar.
jag är inte så erfaren med offpist åkning, vad exakt är heliskiing?

Du skulle även kunna överväga Borgafjäll. Ligger i närheten av Kittel och har samma roliga åkning.

Pannbiffs sa:
JIBB-Albin sa:
jag är inte så erfaren med offpist åkning, vad exakt är heliskiing?
det är när man åker helikopter upp på ett berg och sedan åker offpist ner.

Tillbaka
Topp