Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag träffade en lantmäterigubbe och en lifttillverkare från Österrike i mars när jag var på väg bort till konsumravinen. Så det blir väl en lift antar jag.
Har hört att de varit och röjt på mark de inte rår om. Det har visst blivit lite tjafs om detta.
Kan kolla upp detta ska upp till vilhelmina snart.
Då hör jag av mig.
jag snackade me en liftansvarig och typ chef när jag var i kittelfjäll, han var den som va ledare för detta projekt me å bygga lift, liften blir inte på sadeln som är den högsta toppen mellan dom 2 bygelliftarna. Utan liften blir vid konsumravinen och skall förhoppningsvis byggas i sommar och bli klar till höst
Så här sa Patrik Bergh till lokaltidningen för tre veckor sedan:
Ny lift
Dock är det den efterlängtade liften upp till sadeln på Kittelfjället som anläggningen hoppas mest på.
– Vi arbetar just nu med en miljökonsekvensbeskrivning och vi ska snart föra samråd med samebyn och markägare, säger Patrik Bergh, delägare i Hotell Kittelfjäll.
– Förhoppningen är att vi kan skicka in ansökan om bygglov i augusti och börja bygga redan nästa sommar.
Han betonar också hur viktigt det är att liften byggs.
– Det skulle betyda allt och höja statusen på Kittelfjäll då vi skulle kunna ståta med Sveriges näst största fallhöjd efter Åre.