Kittelfjäll

• Trådstartare Trådstartare dallee
  • Start datum Start datum
D

dallee

Guest
Kittelfjäll
Hej

Jag undrar om det är någon som har varit kittelfjäll nyligt, som kan berätta hur det var, om det var bra eller dåligt?

Kittelfjäll
Jag var där förra helgen.
Den snö som fanns var mycket bra, men det hade blåst mycket så vissa delar var helt kala när andra hade en halvmeter..
Vi hajkade upp på toppen ovanför sadeln, (tror den heter norgesvängen eller nåt) och fick ett fint åk.
Förhoppningsvis så får dom lite mer snö innnan ni åker.

/David

Kittelfjäll
Helt klart en av Sveriges bästa ställen att åka på när det finns snö. Naturen är väldigt fin och lite friluftsfrämjandet över stället i stort. Sen är hotellchefen en jävla idiot minst sagt så se upp med honom!!

Aja, kommer iaf tillbaka dit inom en snar framtid!

ha det!

Kittelfjäll
Kom hem från Kittel igår söndag 30/1. Flesta av ravinerna var helt kala från snö på sidorna när vi kom på torsdagen. Storgrova var HELT bar på östra vallen. På söndag regnade det och stormade så båda bygelliftarna var stängda.
Detta innebar att Kittel inte var sig riktigt likt, men vi fick några fina åk på lördag längre ner i skogen där det inte var vindpackat eller uppkört.

Enligt senaste väderrapporten ska det dock snöa i fjällen i veckan... fyller förhoppningsvis igen våra spår... :)

// Erik

PS. Innan vi for så rapporterade Kittels webb 125cm snö... kanske stämde nere i dalen men man kände sig lurad när vi fick se ravinerna vid ankomst. Men man förstår ju att de inte rapporterar om snö som blåst bort iofs....

Kittelfjäll
Lita aldrig på kittelfjälls hemsida.. Det fanns dock orörda rännor ända fram på Lördagen, stort tack till Snowboardaren från Tärnaby som generöst delade med sig.

Kittelfjäll
jadu hade drivit så på höger sida av ravinerna var det bra med snö!hopp fanns dåligt med men gick lätt och bygga egna och fanns en del hängdrivor och ta sats och ladda utför! men ett snö fall skulle inte sitta helt fel i kittelfjäll då skulle det bli kanon där!

Kittelfjäll
Jag drar till kittelfjäll på torsdag, men jag drar själv dit. Är det någon som kommer vara där i helgen och åka?? Skulle vara kul att träffa någon som vill bygga hopp och testa nya saker :D
Ring mig 0709664920 om ni drar dit och vill hoppa lite lössnöhopp.

Kittelfjäll
jag var där i helgen.. men det är ju å andra sidan 5 dagar sedan. men det droppade ca 50cm snö under den helgen. Helt stört bra åkning.
Orörda raviner överallt. Men jag rekomenderar att endast dra om det är så att det kommer snöa när du är där.. verkar som att området är riktigt trist när det är för uppåkt. går ju iofs att droppa på många ställen. Behövs ingen nysnö för.

Kittelfjäll
TTT
Jag försökte skriva skriva en recension på Kittelfjäll nyligen, men den verkar inte komma med- Mest troligt för att jag är MYCKET kritiskt inställd till stället...

Nu har jag haft säsongskort där och åkt dit varannan/ var tredje helg i två vintrar, det blir så även i år.
Men bara för en enda saks skull- BERGET och SNÖN!
Allt annat suger!!!
Lift och hotellcheferna är helt nonchallanta och när det gäller lift och backe verkar de inte kunna ta nån kritik alls:

Man ser på båda toppliftarna att vajrarna inte ligger rätt injusterade i hjulen, så den gamla liften som har slitna hjul spårar ur direkt det blir hård vind, så har det varit i alla år.
Nyare liften har så lite jord i liftspåret att de måste vänta med att öppna den tills det finns mängder av snö att ploga dit, annars är liftsnöret för kort.
Vi som betalar för liftkorten får ofta stå och se på när liftarna står still.
Avsågade LIVSFARLIGA stubbar sticker upp här och där, framförallt i "Morgonzoo" alltsedan de gjorde backen.
Järnföremål sticker upp lite överallt.
Nästan aldrig sätter de ut svarta varningspinnar om det är sten i pisten.
Hotellet verkar ha enormt eftersatta rennoveringsbehov (men där kan man ju vägra att bo)
På sommaren så ser det ut som en soptipp i skogen runt hotellet, fullt med skräp från restaurang och hotell!
Listan kan göras längre, och förmodligen har inga pengar lagts på att röja och städa anläggningen i sommar HELLER!

Tyvärr verkar de skita i allt utom pengar, berget är ju så bra att folk kommer ändå- Och så är det ju!
Jag längtar efter kommande skidsäsong och Kittelfjället är jag helt såld på, men jag kommer inte att spendera många kronor utöver liftkortet på den anläggningen!!!

Snödjup

Tillbaka
Topp