TTT
Jag försökte skriva skriva en recension på Kittelfjäll nyligen, men den verkar inte komma med- Mest troligt för att jag är MYCKET kritiskt inställd till stället...
Nu har jag haft säsongskort där och åkt dit varannan/ var tredje helg i två vintrar, det blir så även i år.
Men bara för en enda saks skull- BERGET och SNÖN!
Allt annat suger!!!
Lift och hotellcheferna är helt nonchallanta och när det gäller lift och backe verkar de inte kunna ta nån kritik alls:
Man ser på båda toppliftarna att vajrarna inte ligger rätt injusterade i hjulen, så den gamla liften som har slitna hjul spårar ur direkt det blir hård vind, så har det varit i alla år.
Nyare liften har så lite jord i liftspåret att de måste vänta med att öppna den tills det finns mängder av snö att ploga dit, annars är liftsnöret för kort.
Vi som betalar för liftkorten får ofta stå och se på när liftarna står still.
Avsågade LIVSFARLIGA stubbar sticker upp här och där, framförallt i "Morgonzoo" alltsedan de gjorde backen.
Järnföremål sticker upp lite överallt.
Nästan aldrig sätter de ut svarta varningspinnar om det är sten i pisten.
Hotellet verkar ha enormt eftersatta rennoveringsbehov (men där kan man ju vägra att bo)
På sommaren så ser det ut som en soptipp i skogen runt hotellet, fullt med skräp från restaurang och hotell!
Listan kan göras längre, och förmodligen har inga pengar lagts på att röja och städa anläggningen i sommar HELLER!
Tyvärr verkar de skita i allt utom pengar, berget är ju så bra att folk kommer ändå- Och så är det ju!
Jag längtar efter kommande skidsäsong och Kittelfjället är jag helt såld på, men jag kommer inte att spendera många kronor utöver liftkortet på den anläggningen!!!