Kittelfjäll

• Trådstartare Trådstartare SAC
  • Start datum Start datum

SAC

Ny medlem
Kittelfjäll
Hej!

Är det någon som har koll på byggandet av nya liften i Kittel??
Är den påbörjad, när skall den bli klar??
På deras hemsida står det inte en rad.

Mvh
SAC

Kittelfjäll
Den kommer tat bli klar till öppningen sägs det. Den kommer starta höger om avstigning på nuvarande lift och fortsätta upp till toppen.

Zevs

Kittelfjäll
Öööhhh.....

Inte riktigt vad jag har hört. Det är premiär för den 6 december enligt planen. Den går INTE från befintlig lift till toppen, den går borta vid Konsumravinen. Liftstolparna står på plats men kabeln var inte monterad för två helger sen.

Så det så!

Kittelfjäll
Lustigt...
Jag har hört att den nya liften kommer gå upp i närheten av konsumravinen. Kittelfjäll behöver inte en lift som går från avstiget ända upp på toppen utan en lift som snabbare än den förra kan transportera folk från byn upp på fjället och som är mindre väderkänslig. /Daniel

Kittelfjäll
Den går borta vid Konsumravinen.................. Stolparna står ju där iaf, men dom kanske har tänkt spänna bungy-cord i dom och skjuta upp folk på toppen, vad vet jag.....

Kittelfjäll
Å fan då skall jag ta aett snack med min källa. Det låter toppen att ha den vi konsum. Hur långt upp kommer den att gå?

Zevs

Kittelfjäll
Tackar för svaren. Jag håller på konsumravinen det var iallafall medningen att den skulle byggas där. Om stolparna är uppe så är väl det mesta gjort eller?? Hur långt upp går den, lika högt som den gamla eller ända upp på sadeln??

Hur svårt kan det vara att spänna upp en lina, det borde väl kunna vara klart till snön kommer? Låter lovande för vintern.

Kittelfjäll
Var där förra helgen o ska dit imorrn för att klättra. Den går från mitt emot kittelparken och upp till skogsgränsen. Vad jag har förstått.

Kittelfjäll
Det stämmer, den nya liften kommer att gå rakt ovanför Kittelparken. Dvs just till höger om Runes. Vet tyvärr ej hur lång den kommer att bli. En ny parkering kommer att byggas invid den nya liften.

Kan även meddela att den gamla liften kommer att få en välbehövlig upprustning till årets säsong. Kan bli riktigt trevligt med andra ord.

Kittelfjäll
Kittelfjäll blir ju nu med den nya liften ett av Sveriges bästa skidområde. Bara längtar att få komma dit och pumpa puder i ravinerna.

Kittelfjäll
Nu är det officiellt. Till slut kom det en kommentar om Liften på Kittelfjall.com. Den invigs tillsammans med ett nytt snökanonssystem vid premiären 6/12.

Hoppas vädergudana ordnar en tidig vinter iår.

Kittelfjäll
Fick en uppdatering från Kittelfjäll i helgen. Lägesrapport från liftbygget säger att man ligger före plan och snart ska börja lyfta stolparna på plats. Kan även rekomendera åka skidors bevakning av Kittelfjäll í det senaste nummret.

/micke a

Kittelfjäll
det är ett jävla helvete att de ska bygga så jävla mycket i kittelfjäll för då kommer det massa stockholmare och turister dit. bara massa nybörjare som gör att kön blir skitlång. de förstör ju känslan med kittelfjäll. det är ju en liten puderhåla med duktigt skidåkare.. o vafan lift i konsumravinen.. har de tänkt förstöra alla jävla puderställen,eller?? åt helvete med den nya liften!! nä det var mycket bättre förr. då var det aldrig kö och man såg aldrig några käppkineser i backarna!

usch och fy för hotell kittelfjäll.. det är deras fel att det blir så här jävligt!

Kittelfjäll
Jag är lite beredd att hålla med det sista inlägget. Det känns som om det kommer att bli folk som attan vid Konsum. Tidigare har det väl varit så att man fått vara ifred därborta. Det vore som sagt tråkigt om Kittel fylldes av snoriga fjortisar från Stockholm som alla andra skidorter. Får hoppas att avståndet avskräcker kidsen och de andra mest banala från att åka dit. Om det skulle vara så så kan man ju se fram emot en hel del snor-thight skogskörning... hilarious!

Kittelfjäll
Hur långt går liften då?
Upp till toppen eller bara ovan trädgränsen?
Kittel är för övrigt jävligt överskattat, 3 svängar och så är man nere!
Men det är billigt så man åker dit ändå...
Kittel behöver en lift till toppen för att öppna lite ytor till riktig skidåkning. Går den inte hela vägen upp är det skit samma!

Kittelfjäll
Enligt vad jag har hört (trovärdiga källor) kommer liften INTE gå upp på toppen om nån nu trott det.
Det blir ungefär samma höjd som den förra.
Sen att det kommer att komma mer folk dit pga liften tvivlar jag starkt på.

Nu kommer snart snön iallafall. / BB

Tillbaka
Topp