kitzbühel

AKvS

Medlem
kitzbühel
tja!

e det någon som har lite tiås om vart man skall åka när man är där? offpiste helst men andra tips e ju också bra...

/ebbot

kitzbühel
Du skall absolut bege dig till Passthurn...där är den bästa offpiset men oxå många goa backar!

Hahnenkamm är de mest bara turister...

När jag skulle åka den längsta backen (6,8 tror jag) vart jag rätt besviken....halva "backen" var ju en bilväg som knappt lutade, och sen fick man gå ut till vägen för att ta bussen tillbaka, så det är något jag inte tipsar om...

ps. gå till badhuset aquarena och åk rushkanorna (är inte så barnsligt som då låyter -ja lovar...)

Kommer inte ihåg stället men far till Passthorn (går ju skidbussar varje kvart...)

kitzbühel
Om det snöar så fungerar Bichalm rätt så bra det ligger mellan Kitz och Jochberg, ett av de få ställen runt Kitz där man ej kör med pismaskiner. Man kan även åka snö vessla upp till toppen Stuckkogel, det är ej så brant men en av de bättre backarna vid snöfall.
Om man vill knalla på laggen så finns det många fina leder, en är Hochwildalm ca 2-3 timmar i medelsvår terräng därefter har man en kanonfin resa ner genom dalen. Schwarzkogel är också bra vid snöfall ligger några stavtag ifrån Pegelstein dit det går liftar.Sedan finns ju Pass Thurn det är bra innan alla andra har lyckats hasa ner snön tiil dalgången så var där tidigt på morgonen.

Ha det så bra i Kitz! kanske syns vi i lederna runt Hochwilalm eller i Aurach Wildpark.

Tillbaka
Topp