Kitzhbuel snösäkert????

Jonas B

Medlem
Kitzhbuel snösäkert????
Har letat som fan på nätet och här på freeride, men hittar ingen bra information om hur det brukar vara med snö i Kitzhbuel vecka 3-4. Läser ofta att det är dåligt med snö i dom nedre delarna till byn, Någon som kanske sitter inne med lite mer information eller man ska byta ort ( vi planerar resan till 2025)

Kitzhbuel snösäkert????
HAr du tittat här? Jag uppfattar graferna som att det i dalen brukar snöa 10-20 cm i veckan under januari. Men det verkar ju regna nån gång i veckan också vilket väl också avgör hur mycket snö som ligger kvar på marken.

Generellt är väl januari den mes snösäkra månaden för de lägre belägna alporterna (dit Kitzbühel hör). Men om man verkligen vill ha "snö i byn" så finns det mer snösäkra orter.

1705063894202.png

Senast ändrad:
Kitzhbuel snösäkert????
HAr du tittat här?

Generellt är väl januari den mes snösäkra månaden för de lägre belägna alporterna (dit Kitzbühel hör). Men om man verkligen vill ha "snö i byn" så finns det mer snösäkra orter.
Legendariskt. Tack, Den har jag inte hittat, Som jag tolkar den är ju januari en bra månad om inte moder natur spelar en spratt

Snödjup

Tillbaka
Topp