Klädsel mars/april

  • Trådstartare Trådstartare Git
  • Start datum Start datum
G

Git

Guest
Klädsel mars/april
Hej!

Vi åker till Dorfgastein (BadGastein) 28 mars - 4 april. Hur varmt brukar det vara? Vad ska man ha på sig egentligen?
 
Klädsel mars/april
Hallå!
Jag var där samma period förra året och det var skitväder halva veckan, jag behövde iallafall underställ absolut en tjock halsduk. Men å andra sidan behövdes inget av det de sista dagarna när det var väldigt varmt :)
 
Klädsel mars/april
Är ju ofta iskallt högst upp, men kokhett längst ner så lika bra att ha på sig bra med kläder men en rygga man kan plocka av en tröja eller så till om det blir för varmt...
 
Klädsel mars/april
Skalkläder och lager-på-lager, vad är det för fel på det? Underställ och lager 2-tröja ned till minus tio, tjockare tröja under tio. Runt nollan räcker det med tunnare tröja eller väst, och vid våråkning räcker det med enbart understället!

Det senaste inom utvecklingen är ju att enbart köra med långa t-shirts, det både andas och håller vätan ute.
 
Klädsel mars/april
Lite off topic men ändå inte.
När man åker utför kan det vara svårt att välja kläder så att man slipper svettas under ryggskyddet och ryggsäcken men samtidigt inte fryser om armarna.

En lösning på det problemt är en produkt som heter WarmArm som jag köpte för några år sedan. Det är i princip en "antiväst" av fleece. Dvs ett par fleeceärmar som sitter ihop.runt halsen.

dom har en hemsida http://www.warmarm.com/ men den var inte uppdaterad sen 2007 men det behöver ju inte betyda att det inte går att köpa ändå.
 
Klädsel mars/april
jävla bastards!!! fan vad avis jag e...
det är ganska varmt men det beror ju också på vad det är för väder. om det e en solig dag kan det va skitvarmt och en mörk dag kan det va skitkallt. ta med lite både och...
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp