Kläppen 11/12

juliahermansson

Ny medlem
Kläppen 11/12
Hej alla glada! Jag har fått jobb uppe i Kläppen och undrar om det är några andra roliga människor som ska upp och säsonga i vinter? :) Jobbade i Hundfjället säsongen 09/10 men känner att det kanske skulle vara roligt att testa på något nytt! Skidskolan är det som gäller för mig :)

Ciao!

Kläppen 11/12
Jo, jag har hört talas om den där Tony och dessutom tycker jag väldigt bra om Johan Rydén - grym instruktör och skidåkare! Så det är en bra känsla kan man säga :) Hur det inverkar på friheten på åkning? Ja, jag hoppas väl att jag fortfarande ska kunna utveckla min egen åkning.. och med helgclinics tror jag nog det är mer än fullt möjligt! Det är ju likadant uppe i Sälen :) pepp pepp peppe!

Kläppen 11/12
Har sökt i kläppen , men inte fått ngt besked ännu, ska däremot på intervju Tandådalen/hundfjället och lindvallen men hoppas faktiskt på kläppen:)

Kläppen 11/12
Kommer förhoppningsvis göra mina åtta veckor jag ska göra i vinter i kläppens skidskola. Är grymt sugen på det i alla fall. Det blir klart lite senare i höst vart man hamnar, men kläppen är första valet! :)

Kläppen 11/12
Okeey :) jag sökte bara shop/skiduthyrning! Mailade dem och frågade när de började meddela om intervjuer och de skulle BÖRJA maila om det i slutet av denna veckan. Så jag antar att de inte är kört ännu :) Är dock kallad till både Idre och Säfsen så de är ju alltid något om de skiter sig med Sälen! :)

Kläppen 11/12
okej:) ja får man ju hålla koll på mailen då, ja jag är med kallad till både tandådalen/hundfjället och lindvallen så helt kört är det inte men hade varit gött att få i kläppen:)

Kläppen 11/12
Såg att ni var några som sökt Lindvallen, något svar än? Själv fick jag glädjande telefonsamtal i förrgår från Lindvallen :D

Kläppen 11/12
Jeansmannen sa:
hyllengren sa:
Jekub sa:
kläppen:ja
jobba:nej
pappa betalar?
han lurar la systemet, elläh?

tony är för övrigt inte kvar va jag hööört. kläppen blireju.
Varför måste ni grabbar lura systemet hela tiden för!? Det är ju farligt! Ska följa med Ulf till KD istället och shredda Bryngfjorden med Kritamannen! För övrigt så har jag hört att Jeansmannen ska göra en helsäsong som skidlärare i Kläppen igen.

Kläppen 11/12
T-im sa:
Jeansmannen sa:
hyllengren sa:

Varför måste ni grabbar lura systemet hela tiden för!? Det är ju farligt! Ska följa med Ulf till KD istället och shredda Bryngfjorden med Kritamannen! För övrigt så har jag hört att Jeansmannen ska göra en helsäsong som skidlärare i Kläppen igen.
För det är så man tar sig fram här i livet. Låter som att din källa är ytterst opålitlig..

Kläppen 11/12
Jeansmannen sa:
T-im sa:
Jeansmannen sa:

För det är så man tar sig fram här i livet. Låter som att din källa är ytterst opålitlig..
haha... börja jobba med er.
kläppen blir de, skidskolan blir de.

Senast ändrad:
Kläppen 11/12
fridadalevik sa:
Jeansmannen sa:
T-im sa:
ut i skogen och plocka lingon och sälj svart så slipper du släpa runt på små danska skitungar samtidigt som du lurar systemet!

Senast ändrad:
Kläppen 11/12
hyllengren sa:
fridadalevik sa:
Jeansmannen sa:
ut i skogen och plocka lingon och sälj svart så slipper du släpa runt på små danska skitungar samtidigt som du lurar systemet!
är det du som ska föreställa min kille? börja jobba.

Kläppen 11/12
Mors

Ska jobba som verkstadsansvarig i Kläppen för den här säsongen, jobbade i Branäs förra säsongen. Ser fram emot en vinter med mkt skidåkning och trevliga människor, ha det bra så ses vi där uppe i vinter :)

Ha det gött :)

Kläppen 11/12
hyllengren sa:
fridadalevik sa:
Jeansmannen sa:
Kungligt broder, rent ut sagt kungligt. Frida försök om möjligt lura systemet.

Kläppen 11/12
hyllengren sa:
fridadalevik sa:
Jeansmannen sa:
Frida är så satans ärlig, så hon hade väl skattat på lingonen lik förbannat!

Kläppen 11/12
magnusericsson sa:
hyllengren sa:
fridadalevik sa:
Frida är så satans ärlig, så hon hade väl skattat på lingonen lik förbannat!
eller? sitter på freeride på jobbet nu, woooooooow! shit! badgirl!

Kläppen 11/12
Kläppen 11/12
På tal om boende.. Någon/några som har gjort en säsong i Kläppen och har tips på vilka områden, lägenheter, hus etc som e bäst och närmst, ja grymmast för en säsongare helt enkelt?
Kan va bra att veta i förhand så man vet vilka place på boendelistan man kan solla direkt :)

Ses vi i Kläppen i vinter?

Kläppen 11/12
Håll dig borta från sörnäs! Dirty!

Kläppen är the place to be. Men en säsong räckte! Leva livet och kanske filma lite! Möjligen köra lite bil.

Tillbaka
Topp