Kläppen Vs Åre?

Qaktuz

Ny medlem
Kläppen Vs Åre?
Hur bra är Kläppen bikepark jämfört med Åres?? Har varit i åre men inte i kläppen.

Ska åka upp två veckor iår. en vecka till åre och en vecka till nåt annat ställe.. är kläppen värt att offra en vecka på?? :)

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Kläppen Vs Åre?
Kolla kläppens hemsida får du se!! Finns filmer mm...
Ser helt ok ut men dom har fortfarande lite för få spår så en hel vecka kan nog bli lite segt!! Gesunda ärju grymt bra annars o dom har två nya spår också iår!!

Kläppen Vs Åre?
Absolut! Kläppen har alltid perfekt shape. De pistar parken och fräser landningarna varje morgon. Det finns enormt mycket olika features. Man Hinner 3st åk på 10min. Alltid musik och bra stämning. Samt att det nästan aldrig är turister i parken då den ligger för sig själv.

Senast ändrad:
Kläppen Vs Åre?
Kläppens superpipe är himmel!
Kläppen har en ganska bra crossbana vilket Åre inte har.
Samtidigt så har Åre en del offpist och många varierade pister och givetvis mycket större fallhöjd.

Hmm, det blir nog 1-0 till kläppen trots allt tror jag.

Kläppen Vs Åre?
SverigeTomten sa:
Kläppens superpipe är himmel!
Kläppen har en ganska bra crossbana vilket Åre inte har.
Samtidigt så har Åre en del offpist och många varierade pister och givetvis mycket större fallhöjd.

Hmm, det blir nog 1-0 till kläppen trots allt tror jag.
Tack för ditt svar men det e cykel som gäller här:)

Kläppen Vs Åre?
iaf jag tycker kläppen hade för lite backar åre är heltklart större sen beror det ju på var du bor vilket som är närmast jag bor i gbg och jag och 2 polare tar tåget den 8 till åre stanar där i 4 cykel dar

Senast ändrad:
Kläppen Vs Åre?
Ska du dit under en vanligt vecka så är ju kläppen att rekomendera om du älskar att åka lift. Ska du dit under dirt life så måste du verkligen älska att stå i kö också. Annars beror ju allt på vad man är ute efter för åkning, vill du ha långa härliga åk med mycket stock och sten och lite mer singel track/ downhill är det ju Åre som gäller. Är du ute efter en helt galen downhill/a-line bana så är kläppen att rekomendera, dock inte för dig med hardtail. Sen har jag hört Cim snacka om att det är på g några helt galna singeltrack/downhill banor i kläppen. Mitt val blir åre, Ditt, det får man la si

Tillbaka
Topp