Klarar jag mig på Rossignol Sin 7?

Thorped

Ny medlem
Hej! Jag ska till Whistler två och en halv vecka i vinter och toura en del med min kusin som bor där. Nu är det så att jag äger ett par Rossignol Sin 7 (188cm) det vore ju klart en fördel ekonomiskt att inte köpa en par Faction CT 3.0 (204cm) men jag kanske vinner mer åkglädje? Jag är 204cm lång och hade behövt längre skidor men jag tvekar ändå... Någon som kan bena ut det här åt mig, borde jag absolut köpa nya eller klarar jag mig med det jag har?

Självklart blir man glad av att spendera pengar på skidor. Så klart du ska köpa nya om du inte kan hitta något roligare att bränna pengarna på (helikopter kanske).

Nu var det inte det jag frågade utan om åkglädjen för två och en halv vecka blir så mycket bättre på ett par CT 3.0 kontra Sin 7 så att det är värt att lägga de tusenlapparna på nya skidor? Finns roligare saker jag kan göra för de pengarna.

Och tycker folket att jag faktiskt borde ha längre plankor för att de kommer göra mig en avsevärd skillnad i terrängen jag då får jag väl också överlägga detta men än så länge har ingen yttrat sig om saken.

Senast ändrad:
Vattendroppe sa:
Du kommer klara dig utan nya skidor.
Bra då slänger jag på mina nya bindningar och kör med de jag har! Bra val för plånboken! :)

Alla handlare (även de som vet att de inte har något för mig) säger "köp längre man vill ju vara väl utrustad på andra sidan jorden" bla bla bla...

Vattendroppe sa:
Upptäcker du att allt är skit så köp nytt på plats, kanadadollarn är billig.
Fast alla priser är exklusive moms. Finns ett har Soul 7 hos kusinen i Kanada dom han inte använder (åker bräda) så de kan jag väl ta om jag vill ha en bättre puderskida.

Lite off topic, men hur funkar det med sin 7 som är såpass mycket kortare än dig?
jag är 170 och kikar lite på ett par 164 långa för att de skall bli riktigt lekfulla och lättåkta i pist men ändå få en bred skidas fördelar med lite flyt jämte pisten :)

Tillbaka
Topp