Klarar man sig i djup lösnö med...

• Trådstartare Trådstartare Anders Nederman
  • Start datum Start datum
A

Anders Nederman

Guest
fötter som går 3 cm utanför brädan.Jag har riktiga skepp till fötter och undrar om det spelar någon roll. Jag har ställt in bindningarna på Large men fötterna går ändå utanför förmycket både bak och fram. Finns det nån nerbantad version av snowboardboots som tagit hänsyn till detta problem? Eller finns det nån annan lösning?

Köp en fet planka typ burton floater eller salomon W4 eller liknande med minst 27 cm midja.
Jag har 46 or och en W4, det funkar utmärkt.

Jag har 46 i skor och det första problemet var att hitta sköna skor. Åker nu i Airwalk som är sköna men lite för låga i tån.

Om fötterna sticker ut kan du skaffa "gas pedals" som är en liten plastbit du sätter längst fram på bindningen så att tårna kommer upp lite. Det hjälper lite grann. Bak brukar det inte vara problem. Bredare bräda är natuligtvis också en lösning.

Min senaste bräda är en Highlander alpinbräda som är smalare än det mesta. Då gäller bara att vinkla fram fötterna!!! Inget om du håller på med hopp och trix, men cruisar du med skärande svängar är det bara att vrida fötterna framåt.

Problemet med alpinbräda och stora fötter är att det blir problem att hitta tillräckligt stora bindningar! Det blir nog att bygga lite själv, iallafall om man åker med slalompjäxor som verkar vara längre än riktiga hårda snowboardpjäxor.

Tillbaka
Topp