Klarar min bräda min vikt

Kaninen90

Ny medlem
Tjenare!!
Läget är så att jag köpte min första bräda, en Burton Blunt 158W förra veckan , men jag såg lite senare att vikten på den är 82 kg och jag ligger på ca 87-88. Så min fråga är om brädan klarar min vikt eller om jag måste fixa en som har högre vikt, jag har planerat att köra mest pist och prova på några mindra hopp och några rails. Jag åkte några gånger förra året så jag är inte ute efter några extrema saker än :P

Tack på förhand :D

Jag tror viktangivelsen mest är en rekommendation. Anta att du var 140 lång och vägde 82kg, ingen skulle ju säga att du måste åka på minst 162 lång bräda. Jag tror inte det är nån större fara, är du nöjd med längden på brädan så är det bara att köra på

Vikten är väl en riktlinje på hur mycket man behöver som MINST i vikt för att kunna flexa skäligt? Skatebanana 156 är från drygt 45kg, anges ingen toppvikt. Den funkar bra för mina 100kg.

Ride DH2 155cm har 6 i flex skala 1-9. Den är tungflexad för min smak nu men fungerar alldeles bra. Jag tror det blir svårt att säga en övre viktgräns, det handlar snarare om smak.

Mvh
Peter

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp