Klippet där Ryan Hawks krashar?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Eftersom FWT sändes live som jag förstår det borde väl klippet finnas sparat någonstans?

Ok, då finns alltså klippen. Frågan är bara var.

Varför vill man se någon avlida? Är du störd på något allvarligt sätt? Glad att du fått internet på ditt gruppboende iaf. Jävla troll.

Han avled av inre blödningar. Förmodligen runt bäckenet som han bröt rätt illa tydligen.
Han hade också skador på någon kota samt en del annat tror jag.

Välkommen till internet...

Nu dör han dock inte i själva fallet.

Sen vore det jävligt intressant att se exakt vad som händer.

Jag vet att han inte dog i själva fallet, men det var p.g.a själva fallet han tyvärr avled. Förstår inte hur intressant det kan vara. Har du kollat på rotten.com?

Sen vore det "jävligt intressant" att få se dig självantända också.

Ja förlåt för fan, men jag ogillar verkligen morbida människor. Håll dig till Flashback.

ABadHabit sa:
Jag vet att han inte dog i själva fallet, men det var p.g.a själva fallet han tyvärr avled. Förstår inte hur intressant det kan vara. Har du kollat på rotten.com?

Sen vore det "jävligt intressant" att få se dig självantända också.

Ja förlåt för fan, men jag ogillar verkligen morbida människor. Håll dig till Flashback.
I will not argue with your stupidity, you will only bring me down to your level and beat me with experience.

Haha det hade varit en snygg kontring (eller touché som det heter på franska) Felix, om du inte snott den av mig själv :D

Krya på dig och ha ett bra liv.

ABadHabit sa:
Haha det hade varit en snygg kontring (eller touché som det heter på franska) Felix, om du inte snott den av mig själv :D

Krya på dig och ha ett bra liv.
Jag tycker det var touchén :D

Peace

Va det den backflipen som var med i klippet från dag ett som va ute på freeride från första dagen, när han ska göra en backflip i ett "naturhopp" men hoppar över hela skiten o gör en halv backflip till?

otzi sa:
Va det den backflipen som var med i klippet från dag ett som va ute på freeride från första dagen, när han ska göra en backflip i ett "naturhopp" men hoppar över hela skiten o gör en halv backflip till?
Nej, det var Tim Dutton.

Lite OT men, var inte snön väldigt mjuk, typ mycket puder, under tävlingen?
Leder det till fler och värre krascher? Jag hade gissat tvärtom, om det inte är så att de laddar som fan då istället.

JL76 sa:
Leder det till fler och värre krascher? Jag hade gissat tvärtom, om det inte är så att de laddar som fan då istället.
Lättare att gå igenom till stenarna då? Jag vet inte, men en teori kanske...

Landar man lite platt och inte riktigt har roterat klart så blir det inte bra från den höjden, inte ens i mjukt. Då tar det bara ännu mer stopp direkt. Det såg ut som en del sten kom fram i andra landningar, dock vet jag inte hur det såg ut i den landningen.

Senast ändrad:
det tar ju aldrig mer stopp i mjuk snö än i hård. Men så mjukt såg det inte ut? mjuk snö är annars generellt sett säkrare. Har inte sett klippet men fyfan vad hemskt. Oddsen talar ju för sånna här olyckor i längden man har ändå fått lite mer förtroende för hård friåkning när man tittar på dessa åkare och konstaterar att de klarat sig så pass så länge.

Det är i regel svårare att landa (läs stompa) större saker i "riktig" puder. Man föredrar oftast en mjukare lager ovanpå en fast bas, om det mjukare är solvarmt slush eller kall puder spelar mindre roll.

JL76 sa:
Vad jag har läst så var det mest puder men att han hade oturen att landa på en fläck utan.

burgars sa:
Landar man lite platt och inte riktigt har roterat klart så blir det inte bra från den höjden, inte ens i mjukt. Då tar det bara ännu mer stopp direkt.
Stopp direkt blir det aldrig i puder, några decimeters inbromsning blir det alltid och oftast är det tillräckligt. Jämför med de som har överlevt självmordshopp från skyskrapor genom att landa på biltak, 50 cm bromssträcka kan räcka för att förhindra livshotande skador på någon som hoppar från 100 meter. Idioten Jamie Pierre hade knappast överlevt sitt 72 meters-dropp med huvudlandning på ett halvhårt underlag (Fast det var ju inte pudret som räddade honom, det var Jesus... :) ).

Däremot vid höga hastigheter ganska horisontellt, såsom i störtlopp och motorcykel, kan det vara fördelaktigt med ett väldigt hårt underlag eftersom att det ger väldigt långa och mjuka inbromsningar utan de rotationer.

Jo men om det vore hårt/hårdare skulle han ha fortsatt neråt direkt i början av "inbromsningen". Sen kan det bli väldigt konstiga vinklar på lemmarna i en mjuk okontrollerad landning, på ett helt annat sätt än på hårt då jag kan tänka mig att ytan som absorberar fallet är större. Tänker jag rätt där?
Tråkigt att behöva diskutera sånt här men jag tror aldrig att jag själv kommer att slänga nån bakåt från 10-15 meter. Inte 5 heller för den delen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp