Klövsjö eller Lofsdalen

Donnow

Medlem
Klövsjö eller Lofsdalen
Vi är ett gäng som ska åka lite bräda/skidor senare i vår men vi vet inte var. Det verkar blir antingen Klövsjö eller Lofsdalen så nu vill pros and cons för de båda orterna. Och kom gärna med fler förslag. Vi kör tors-sön. Just nu lutar det åt Klövsjö pga snösäkerhet. Jag åker i björnrike/vem.skalet i vanliga fall så de orterna går bort.

Senast ändrad:
Klövsjö eller Lofsdalen
Länge sen jag åkte i Lofsdalen och jag har jobbat i Klövsjö så jag är ju aningen partisk men jag skulle ändå vilja säga Klövsjö pga:

* Ny snabb 6-stolslisft i år
* Helt ok park (tror jag). Varierande hopp och rails och ibland en corner.
* Backarna är grymt sköna och det lutar lite. Tror inte det är en slump att landslaget tränar där. Jag menar... Supersvängen, Svårtåshanget, Storslalombacken, Tornvänstern -> Ravinen.
* Möjligheten att åka till Skalet eller Björnrike om det är bättre väder/snö där. Även om ni inte vill åka där så finns möjligheten.
* Party på Skalet. Skulle kunna välja Klövsjö av enbart den anledningen :)

Well, det va pros för Klövsjö. Vore kul att läsa pros för Lofsdalen eftersom det är typ 10 år sen jag var där.

Klövsjö eller Lofsdalen
Klövsjö is the shit.
Riktigt go'a backar, lite få dock, och nu med vettig lift. Förra liften högg nästan av benen på en.
Ta Klövsjö å dra till Björnrike alt. Skalet några dagar

Klövsjö eller Lofsdalen
Jag säger Klövsjö!
Har stuga där och har åkte i backarna sen jag va 2år.

Nya 6-stolsliften som går upp till toppen gör det ännu lättare att nå alla härliga backar.
Och dom har satsat hårt på parken i år som nog är en av dom bäst i Sverige.
After-ski´n skulle kunna va bättre, men åker man upp när de antingen är sport eller påsklov så brukar de kunna bli riktigt bra drag. Annars kan man ju alltid dra till skalet som dom tidigare talarna skriver.
Ett stort plus med Klövsjö är att det inte är speciellt långa lift köer heller.

Åk till Klövsjö!

Sveriges vackraste By!

Tillbaka
Topp