"knäcka" nacken

• Trådstartare Trådstartare flowerpower
  • Start datum Start datum
F

flowerpower

Guest
"knäcka" nacken
har haft detta problem över ett halvår men inte direkt brytt mig om det men börjar bli väldigt irriterande nu så ska ta tag i det.

Det är så att jag kan "knäcka" nacken eller hur man ska säga, inte helt säker på om det är nacken, om det skulle vara någon muskel runt omkring nacken, men iallafall. kan "knäcka" nacken rätt så ofta och det har med stelheten att göra.
knacken kan variera 1-4ggr per gång jag knäcker det. Vill inte görat för vet att det såklart inte är bra i längden men det är så otroligt skönt eftersom det hjälper bort stelheten tillfälligt. Men det kommer tillbaka värre och gör ont och stelt men då hjälper det igen att "knäcka" nacken.

Och min fråga är då, vet någon av er känner igen sig eller vet något om det och vad det är jag knäcker? låter konstigt att det är själva nackbenet eftersom det är ju farligt i längden. och vad kan jag göra mot det och vad kan hända om jag fortsätter?

antagligen kommer ni säga att jag ska gå till sjukgymnast osv och det ska jag men det är väntetid så vill ha så mycket information så möjligt om det.

tacksam för seriösa svar!

"knäcka" nacken
Hade problem med att jag knäckte nacken förut, men märkte ju att det blev värre av att knäcka nacken och gjorde ont. Så slutade bara, för insåg att det inte är så bra.

Försök sluta med det, kanske blir precis som för mig och blir normalt. Annars låter det som du borde söka professionel hjälp.

"knäcka" nacken
Thomsson sa:
Hade problem med att jag knäckte nacken förut, men märkte ju att det blev värre av att knäcka nacken och gjorde ont. Så slutade bara, för insåg att det inte är så bra.

Försök sluta med det, kanske blir precis som för mig och blir normalt. Annars låter det som du borde söka professionel hjälp.
saken är ju det att jag försöker men efter ett par timmar och man t.ex. sitter stil och då blir nacken stel och det gör verkligen ont och är skit stelt och det gå knappt att inte göra det.

har också blivit en vana, men det är så otroligt skönt efter man gör det men vet själv att jag måste sluta såklart.

"knäcka" nacken
Kanske har med stress att göra? Massage?
Nu får proffsen ta över, borde sitta nån sjukgymnast på freeride iaf.

Lycka till och hoppas det blir bra!

"knäcka" nacken
Testa de här övningarna och gör det några gånger om dagen:

För mig gör den underverk mot stel nacke/nackspärr och det är en mjuk övning som inte riskerar att orsaka några andra skador (något som är lite oklart med att "hobby-chiropraktor-knäcka" till alltför ofta... är nog inte bra på lite längre sikt).

Tillbaka
Topp