knäskada

Officerider

Ny medlem
knäskada
Hej!
Har nu hoppat i ett hopp och fick en "plattlandning", dvs jag tog för stor sats, landade nedanför lutningen, på den platta marken.
Då small det till på baksidan av vänsterbenet, vecket mellan lår och underben.
Så, det känns inte som en knäskada, men ändock i den regionen.
Efter att stått och beklagat mig, så kunde jag konstigt nog åka skidor resten av dagen, och tom hoppa tre gånger.
Problemet är att jag nu får släpa mig fram som en skadeskjuten, då jag skall gå.
Det hugger till i knäregionen om jag sträcker benet fulllt ut, men om jag står i skidåkarposition, och testar lite skidmanövrar, så känner jag ingen smärta.
Vet någon vad detta kan bero på, och förslag på bättring/lindring.vill fortsätta kunna åka skidor denna säsong ut.tacksam för svar
/madskii

knäskada
Det ltåer som att du kanske skall ta och åka till her doktorn och få lite experttips istället ?
Knäskador e inte att leka med!

knäskada
Låter som något är paj, kanske trasig menisk, korsband eller något annat löst som kommer ikläm när du sträcker ut benet. skulle nog gå till en läkare och kolla upp det där.

knäskada
när du försöker sträcka ut benet, känns de som att de blir ett tryck på knäskålen under ifrån???

knäskada
Yo!
Tackar för snabba svar.
Jo, det blir ett besök hos Doktorn.
N1="när du försöker sträcka ut benet, känns de som att de blir ett tryck på knäskålen under ifrån???"
Precis!Det hugger till snett underifrån i knäskålen.
Vet du vad detta kan vara?Lösning?
Tacksam för svar
/madskii

knäskada
Jag har råkat ut för exakt samma sak, dock ej platt landning utan en ofullständig rotation. Jag undersökte knät idag hos skolsyster och blev skickad till vårdcentral. Det enda hon kunde säga var att det skulle röntgas och att det nog var vätska bakom knät eller nån läskig benflisa som satt där.

knäskada
madskii: nja ja tänkte mest på att jag känner så ´just nu. pajja mitt knä för några veckor sen!
är de på höger sida àv knät de trycker, de gör de för mej!

knäskada
Det trycker på min knäskål när jag skall försöka sträcka ut mitt med, gör även ont på högersida. Har ni så att när ni ska böja knät så tar det även emot mkt där?
Mitt korsband e uttöjt. skada det för 2 veckor sedan.

knäskada
Almex: jag vet inte rikigt.. ska till doctorn på torsdag igen... men de e nog inte av, för jag kan göra väldigt mycke, så e mitt inre ledband typ skaddat också.. blää

knäskada
tror ni ja ska gå till doktorn eller läker det med tiden?
jag kan ju åka lite och så men vill inte hoppa för om man kommer platt kommer jag få ont..

knäskada
Gå till doktorn och hör. Om jag fattat saken rätt så läks inte korsband har jag för mig att någon sa. Ibland kan det ju kännas bra även om något i knät är fel och kan ge framtida problem med knät så jag tycker nog att du ska vara på den säkra sidan i det här fallet och höra med doktorn.

DOCK så vet jag ju inte hru mkt du har skadat dig. men ett doktorbesök gör ju ingen skada.

knäskada
jag har lyckats med en korsbandsskada och en blödnnig i lårmuskeln..samt koaligamentsskad..men det sist nämda vet jag inte riktigt va det innebär.

Men vafan..det va värt det :P

knäskada
beror lite på..läkarna sa att dom skulle vänta å se ifall det måste opereras elelr ifall jag kan klara undan det. blir det operation blir det 6 månaders rehab..blir det ingen operation blir det 3 veckor stryn :D

knäskada
jag gjorde något liknande, jag fick något som kallas bakers cysta och den sitter där en idag. Doktorn vill inte ta bort den så länge den håller sig i schack...

knäskada
bakers cysta är kan man säge en vätskefyld kula, enkelt förklarat. Den kan försvinna av sig själv med tiden men det gör ont att träna bort den eftersom att den klämmer på nerverna. Anledningen till att dem inte tar bort den nu är att dem helst vill undvika ingrepp där, så länge det inte blir värre. Men jag har börjat vänja mig med att knät svullnar och gör ont så fort jag åker...

knäskada
Det värkar som ni kommer bli gammla gubbar ganska snabbt :P

Men jag gjorde illa knät på en trampets på idrotten i början av säsongen..det påvärkade skidåkningen lite i tandådalen, det gjorde jävligt ont att snurra.

Det va tydligen nått som hade hänt med muskelfästet precis under knät men det gick över efter några veckor.

Snödjup

Tillbaka
Topp