knäskydd

havreboll

Aktiv medlem
knäskydd
har letat runt lite på forumet men inte hittat något om just detta.

har blivit meniskopererad i somras och ska börja åka igen till vintern, vill dock inte vrida knäet igen och undrar var man kan köpa knäskydd med skenor(eller något annat typ av knäskydd som hjälper till att motverka vridning i knäet)

sen har jag en liten annan fråga, jibbar och undrar vad som är "bäst" för knäet. snowboard eller skidor. tänker då mest på vridningar och liknande.

kan vara bra att tilllägga, bor i sthlm

Senast ändrad:
knäskydd
Jag drog också på mig minisk och korsbands skada i vintras, har dock inte opererat, utan har gått på sjukgymnast i stället, Jag gick till ortopedtekninker, med ett sjukgymnast intyg å så sa ja precis vad ja hade ont, sedan fick ja ett skydd och det behövde ja inte ens betala. och det är ett rätt maffit med två stora metal skener på båda sidorna på skyddet.

knäskydd
eftersom jag kör cross och har problem med ena knät själv så vet jag att de finns påkostade och väldigt bra knäskygg för den som behöver. De finns ledade knäskydd från några hundra (dessa är dock inte att föredra) från bl.a. fox. sedan har evs och asterix kommit ut med riktigt bra och påkostade knäskydd. vet att ett skydd från evs som jag testade kostade 3000 för ETT!

Vet inte riktigt vart man kan köpa dessa men jag vet att min farsa hade evs knäskydd hemma i butiken förut. kan höra med honom om så önskas..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp