Köldskada

Loopie

Ny medlem
Köldskada
Är i desperat behov av tips

Förfös låren för två år sedan. (Kraftigt!) Nu blir det bara värre. Småförfrysningar hela tiden.
Det hela blev bara för mycket när jag idag stod och väntade på bussen. I två plusgraders regn började det sticka och bränna och blev antagligen ganska rött.

Vad kan man göra, finns det någon slags halvbyxa eller något dyl, värmebyxa som man kan använda? Detta stör ju skidåkningen men inte minst mitt vardagliga liv! Vad gör jag när det blir 20 minus?! >_<

Tacksam för alla tips

Köldskada
fan köp värmebyxor används av idrottare för att värma upp jumskar, men de täcker även hela låren. finns med skydd på sidorma med behöver du alldrig mer vara rädd för att trilla på stålrören ;)

ps. kanske inte så jävla sexigt om du har jeans

Köldskada
Får man lov att fråga hur du bar dig åt för att få köldskada på låren? Det jag har fått lära mig är att det aldrig blir riktigt bra igen tyvärr men det blir bättre med tiden om man inte utsätter sig för kyla igen, så tipset är nog att klä sig redigt varmt.

Själv har jag köldskador på fötter händer näsa öron å kinder, folk skratar åt mig när jag åker med rånarluva och tumvantar utan att det är särskilt kallt men så får det vara tyvärr. Fötterna är dock ett aber svårt att klä sig varmare än ett par bra ullsockar som man byter i pjäxorna (kan tipsa om smartwool, jävligt sköna finns bla på naturkompaniet).

Köldskada
Jag har något liknande i fötterna, så på vintern har jag alltid två par strumpor.

Ska finnas typer av shorts man har som sitter tajt om låren, elastiskt material... Tror det är tänkt som stötskydd och liknande, men det lär ju värma också?
Det är altså inte såna där shorts som fotbollsspelare har som jag tänker på, men de lär ju också funka, kanske inte speciellt varma dock.

Köldskada
Om du har problem med frusna fötter finns bara ett säkert val. Värmesula med batteripack till... kör med det själv, inte för att jag har haft några större förfrysningsproblem men det är helt enkelt roligare att slippa frysa om fötterna när man åker... har man lagt en del på utrustning å ännu en bit till på en resa så var det väl faen om 1500-2800:- ska hålla en från att njuta fullt ut.

http://www.therm-ic.com/english/swf_eng/index.htm

Annars hjälper även en gjuten sula lite då du får bättre blodcirkulation i fötterna...

Men till dina lår, räcker det inte att ha ett par bra byxor som håller vind och vatten borta och schyssta läger underställ som håller värmen?

Köldskada
fötterna har jag inga problem med?

hur jag har lyckats med det, jo lite kläder en kall, asblåsig dag i luleå. man vet ju aldrig att det är för lite förrän efteråt..

var kan man köpa såna med railskydd då? ;P märke?

Köldskada
Har sett ngt liknande på Stadium.

Men det som är nästan viktigast är, finns det ngt för casual ? Alltså för varje dag. Långkalsonger värmer måttligt och blir det kallare kan jag inte gå ut

Tillbaka
Topp