Kombinera telis- och alpina bindningar på en skida

Donkeyride

Ny medlem
Tänkte höra om det finns något sätt att ha en skida och kunna byta mellan telis bindning och alpin bindning? Min tanke är att slippa två par skidor, dels transportmässigt men även prismässigt.

Någon som har erfarenhet av detta?

Finns några plattor som heter crossplate som funkar oki.

//H

Tack!
Nu när jag vet vad det heter behöver folk inte svara eftersom det finns massor av andra trådar..

Har för mig att jag läst i en tråd nån gång om en kille som byggde sina egna plattor, vill gärna veta om detta funkar och nån bild hade inte skadat... Vad jag hört om köpta crossplates så knäcker man dem relativt fort så har aldrig tyckt de är någon idé att köpa. Kanske har kommigt nyare modeller som håller bättre?

ArWin: Du har ju sönder allt så du skall inte ha dessa ;) Vi har de på hyrskidorna och de funkar...
Har en biljett till er på fredag för den delen....

//H

Såg nån som hade kombinerat NTN bindningen med häldelen från en dynafitbidning. Ska se om jag hittar den igen.
Kanske inte riktigt det du letar efter, men en fräck idé. :)

Senast ändrad:
Såg rätt ut najs ut om det nu fungerar... Men mer inne på rena plattor att ha under. Är inne på att fräsa till aluminium plattor och gänga massa hål i som passar bägge bindnigarna. Sedan skruva dessa i skidan. Ha dock e känslal av att skidan blir otroligt underlig med en alu platta fast skruvad i mitten... nån som har några tankar och idér?

Tillbaka
Topp