Kommer du hit i vinter, åker du sidleds?

Bjenne

Ny medlem
Så, låt mig höra. Vad är ni för folk som kommer hit och invaderar byn i vinter? Vad ska ni jobba med, åker ni bräda?? Berätta, låt mig åtminstone få höra att det kommer lite vettigt folk som åker sidleds.. =)

Aldrig att jag kommer stå på ett par skidor igen. Har förresten glömt bort hur man åker framåt, kan ju bara åka sidleds nuförtin..

Haha, chili, man glömmer aldrig bort hur man åker skidor :P Och om det vore så hemskt är vi många som kan hjälpa dig tillbaka så du åker framåt igen :)

Nja, jag tror inte riktigt det går. Alltså jag är seriös. Jag ställde mig på skidorna en gång i vintras och jag tog mig knappt framåt. Vill bara åka på sidan med skidorna. Nej jag ska skaffa mig en snowbike, så himla kul och studsa rúnt på den i backen.

Tjena snöflickan! jodå det går alldeles utmärkt att åka med den i systemet men det krävs en jäääävla massa jobb för att fixa dispanser först kan jag tänka. vi hade en som åkte runt med den i vintras. var han aldrig borta hos er?

Senast ändrad:
Ja det är ju det som är grejen. Det finns EN snubbe i Åre som får åka. När en stockholmare lekte runt på en i systemet förra vintern utan tillstånd blev pistörerna helt galna, så det är väl inget som rekommenderas om man vill ha kvar liftkortet osv. :)

Äsch då, typisst alltså. Men det är ju helt underbart kul att glida omkring på den. Snowskate då? Får man glida runt på sån kanske? =D Haha man måste ju testa något nytt..

Läste igenom listan på http://www.slao.se/akredskap.asp men såg inget om just snowskate. Skulle nog kunna vara okej, men förmodligen med en fångrem som allt annat. Lite mer okej med fångrem på en snowskate än en snowboard dock. :) Sen beror det ju helt på vilken lift du kommer till, vem som jobbar där och vem som ser dig åka på den. Har du redan tröttnat på snowboarden? ;D

Okej, det låter bra det. Jo nog är det lite mer okej på en skate än på en snowboard där man redan sitter fast. Nej nej, ledsnat har jag absolut inte gjort. Det ska pressas bräda hela vintern lång. Dock har jag kommit på att jag måste testa lite nya utmaningar. Tråkigt att bara köra i det gamla vanliga liksom =)

De e så chilli om man inte få nya utmaningar i livet utväcklas man inte som människa. Kolla dom hära envisa jävlarna som alltid ska äta samma pizza röka samma cigg ha samma märke på mobil lr va som fastna i betende är förödande betende för människan tror jag personligen.
Ska vi se vem som får flest åk dagar chili. Alla som inte jobbar inom skistar den här säsongen lr som skid/snowboard lärare jag utmanar er i flest Åk dagar. Mitt måll är 100 dagar.

Haha, det värsta är nog att jag är en sådan där människa. Förutom när det gäller brädor. Då ska jag testa allt!!!!
Lätt att vi ska, jag hade ju 96 förra säsongen så nog ska de bli minst 100 i år iaf.

jennieolofsson sa:
Ja det är ju det som är grejen. Det finns EN snubbe i Åre som får åka. När en stockholmare lekte runt på en i systemet förra vintern utan tillstånd blev pistörerna helt galna, så det är väl inget som rekommenderas om man vill ha kvar liftkortet osv. :)
Vi hade ju fyra st stående hos oss. gled runt på dom några gånger i kullen, ingen pistör som klaga men en surig waffe var det.
men precis, om EN person har fått det så kan fler.. man ska se möjligheter och lösningar inte problem och hinder :)

snowskate får du åka i backar men fångrem är krav. dock är det ju skittrist i backar..

Senast ändrad:
Du tror inte att det beror på att det var just du som åkte också? Alla som jobbar runt kullen lär ju känna dig osv. Men å andra sidan är jag inte den som klagar på folk som vill leka i backarna, så länge det ser ut som att de kan hantera det. Det var andra som ville vara duktiga och började gnälla. ;) Nog om allt, ge oss lite snö istället så vi slipper uggla framför datorerna.

Måste bara tillägga att jag också gled omkring i kullen på den där några gånger och ingen som klaga då heller. Jag ska nog skaffa mig en och testa =D

Men kula, snowskaten ska jag inte åka med i backen. Men på massa boxar och rails måste de ju ändå va tillåtet att åka på...

Tillbaka
Topp