Komplement till Enforcer 104 Unlimited

Lasse Nagy

Medlem
Komplement till Enforcer 104 Unlimited
Hej!

Söker ett komplement till mina Nordica Enforcer 104 unlimited med Shift bindning och 179cm i längd.

Har idag ett par Enforcer 93 med Marker Griffons och i längd 185cm som komplement men tycker att de i karaktären är lika även om användningsområdet är olika.

Åker 3 ggr om året bara tyvärr men hoppas på mer 😁. Senaste åren har det blivit Alperna med kompisar runt v4 och då är det mina 104:or som åker med då det kan bli en del liftnära offpist och inte så mkt folk i pisten.
Sen blir det Alperna igen v8 med familjen och det är där jag känner jag skulle vilja ha ett annat komplement som enklare för mig kan hantera mkt folk och uppkörda pister i varierad snökvalitet efter lunch.
Säsongen har avslutats i Åre i v15 och då med kompisar fram till förra året då jag åkte själv med mina barn istället. Helt sjukt kul! De är 13,17 och 19 år så man börjar få ligga i för att hänga med. I år blir det Hemsedal för första gången.
I början av Åre eran köpte jag mina 93:or och tycker de har varit fantastiska i pisten och levererat fart och stabilitet mkt beroende på lite folk och bra pist.

Då tillfällena för mig minskar mer och mer för 93:ornas sweetspot dvs högfart och stora svängar kommer jag sälja dem och vill hitta ett bättre komplement som bjuder in mer till lek och snabbare/enklare att svänga med speciellt i stökig terräng tex uppkörd pist och skog samt bus precis bredvid pisten.

Som åkare är jag mer av oskolad med fart och kraft än teknik och finess. Tar mig ner överallt men inte så snyggt.

Väger in på 83kg och 183 cm lång. Springer mkt trail och styrketränar så för mina 52år i ok fysiskt skick.

Så summerat är min fråga:

Vad skulle era förslag vara på ett komplement till mina 104:or?

Tusen tack på förhand!

Tillbaka
Topp