Komplett dag i Badgastein?

Larsus

Medlem
Komplett dag i Badgastein?
Någon som håller med om att en komplett dag i Badgastein kan se ut så här?
Börja dagen med en rejäl frukost, för att sedan trängas på bussen till Sportgastein. Förhoppningsvis har det dumpat lite snö och området är säkrat och öppnat. Ta några härliga åk och avnjut sedan en lunch på mellanstationen med Sharek i bakgrunden och avsluta med en jäger. Ta bussen tillbaka. Ta gondolen uppför stubben och ta dig ner mot angertal via den svarta b20 pisten. Väl nere behöver du bara stanna till vid "hytten" strax före angertal och avnjuta en kall pilsner i solen. Ta dig sedan upp på stubben igen och ta några åk på baksidan där det aldrig är några köer. Avsluta sedan dagen med afterski på Bellevue Alm som ligger efter transporten ner mot Badgastein.
/En som längtar tillbaka
 
Komplett dag i Badgastein?
kan delvis hålla med dig hehe, men skulle nog bara åka i sporten och avsluta med nord aphfart eller ta sig upp på någon av dem högre topparna runt ikring där uppe och bara kika ut över den vackra vyn och sen bara surfa neråt.....
 
Komplett dag i Badgastein?
Jag har faktiskt haft en komplett dag i BG, nämligen den 14 april 1998. Det var veckan efter påsk och skidbussarna till Sporten hade slutat gå. Jag och mun fru hade spenderat hela säsongen i BG och hade åkt hur mycket puder som helst. Den här dagen hade min fru och hennes syster, som var på besök, bestämt sig för att dra till Salzburg för att shoppa. Det hade ösregnat hela natten nere i dalen där vi bodde och som ni alla vet betyder ösregn i dalen toksnö på berget och dessutom hade det klarnat upp på morgonen och solen strålade. Jag var därför rätt bestämd på morgonen att jag inte skulle till Salzburg så frugan och hennes syrra tog tåget och jag var ensam kvar med bilen. På väg upp till Sporten genom BG vinkade jag åt ett par kompisar som gick längs vägen. När jag kollade backspegeln så hade de hoppat ut i vägen och vinkade som galningar. Jag stannar och det visade sig att de missat att bussarna slutat gå och ville såklart ha skjuts upp till Sporten. När vi kom upp låg det mellan 50 och 70 cm nysnö och det var typ 4 bilar på parkeringen. Jag behöver väl knappast säga att vi inte lämnade Sporten denna dag. Som mest har jag för mig att vi räknade till 7 bilar på parkeringen och vi delade alltså ett pudertäckt berg på 1000 fallhöjdsmetrar med kanske 25 pers under en hel åkdag. Det blev många pudersvängar.

Jag glömmer verkligen aldrig den dagen och jag påminner min fru om den så ofta jag kommer ihåg. Räkna med att jag kommer att göra det idag:D
 
Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp