Kona är coolast

Kona är coolast
Om du tycker KONA är coolast har du nog inte sett brooklyn machine works! plattforms-pedaler med inbygda kapsyl öppnare!!!
DH cyklar som krossar ALLT!! kanske inte på banan men...

Annars är ju spookey helt ok också

/ebbot

Kona är coolast
Håller med, då har du inte sett BMW... Annars gillar jag då Orangebikes 222... Kolla på dem innan du säger att Kona är helt bäst osv.
Fast helt klart, Kona gör bra cyklar, det kan man inte förneka.

Kona är coolast
BMW cyklar kanske ser lite coola ut men dom funkar lite sådär...
har hört att frammen blir lite stiff och långsam med det länkaget...
(jag menar bara fulldämpade)

Orange håller jag med om... funkar riktigt bra också...

Kona är coolast
Konas cyklar är mestadels skräp. Riktiga svajramar.
Klein eller Cannondale är riktigt styva och fina ramar och levereras med välbyggda hjul.

Sedan kanske Kona har fina klistermärken på sina ramar...

Kona är coolast
Hur vågar säga att cannondale ska ha bättre ramar?! Cannondale och klein är fan bara gjorda för xc... KONAs ramar är så feta

Kona är coolast
Du verkar ju inte ha en aning om vad du pratar om.
Kona är Hong-Kong byggt skräp förutom möjligtvis deras absoluta toppmodeller.

Vikt, styvhet och hållbarhet.. Inga områden Kona ligger bra till.
Jämför du en Kona med Klein/Cannondale känns Konas ramar som trä.

Jag förstår inte vad du menar med feta?

Kona är coolast
Hillman: Kolla på prislappen på TMX:en och på 222:an... Känns som om du bara kan jämföra Kona"s toppmodeller med dem.

Kona är coolast
visst gör KONA bra cyklar. de råder inga tvivel om de, jag kör en själv. men att jämföra dom med klein o c-dale är ändå lite fel. de är märken som gör mest seriösa tränings/tävlingshojar. mest inom XC, KONA däremot är mer inne på o köra lite mer skojcyklar, utom explosif då förstås. men de går ändå inte o jämföra märkena rakt av eftersom dom inte är tänkte till samma sak...

Kona är coolast
jag säger bara om man ska ha en riktig DH båge så ska man ha en Santa Cruz med Outland VPPfjädrings system, 10 TUM I BAKEN!frågan e bara om det finns en gaffel som matchar det?annars e ju Intense och Norco coola märken men mest respektgivande e nog BMWoch Da BOMB som har världens grymmaste design på sina prylar, synd bara att dom e så jävla dyra.
sen vill jag bara tipsa er om några skit grymma filmer; serien heter Chain Reaction. kollar på 1:an just nu faktiskt.
japp de va nog allt.

/hälsningar B

Kona är coolast
kona vs. c-dale?

om kona är "riktig" skidåkning är c-dale längdskidåkning.

c-dale har en (vad jag vet) cykel som kan jämnföras med KOna (bortsett från exsplosif) och det är deras DH hoj. att c-dale nu kommer med två "freeride" hojar... fjantigt försök. geometrin dom annvänder till dessa bytte de själva bort för tre år sedan. det säger det mesta om deras försök till att göra "feta" cyklar. (men de försöker iaf...)

Kona e inte direkt svajiga!!! har du någonsin testat någon eller var det första gången du cyklade med fulldämpat? klart det svajar lite om man har mer än soft-tail bak med flexande kedjestag (scalpel)

VPP 10 e faktiskt den enda tävlings DH hojen (har hört att de skall göra ngn special fram dämpare till den?!) som gäller, men Brooklyn Machinworks är ändå fetaste av dom feta... Rocky Mountain e ju inte fel heller... RM7 och RM9 e nog ok. "svajar" nog lite dock med så mycket slaglängd...

Kona är coolast
Om ni ska köpa ramen med stort R så är det M E R L I N som gäller om ni får tag på en och har råd att hosta upp slantarna.

Kona är coolast
Hillman... jag fattar inte hur du kan jämföra klein med kona och säga att kona har svajramar... klein gör bara xc cyklar!

Kona är coolast
nää...jag tycker att balance....e tyffa cyklar=)..
Men dem kostar bara 2 å 3 tusen....d enda jag var ute efter var ramen....en J*vla hård dirt ram!
Ska köpa ett par Marzocchi dämpare dubbel kroniga..För 300.......

Kona är coolast
Hasselstrom har så otroligt rätt, var på umeås dirt och hoppa lite - då kommer en 40årig kille med sina två söner. 40årigen kör en billig mtb utan stötdämpare, med pakethållare och hela köret.
Vem tror du hoppade fett där, jo 40åringen på sin citybike.
Så härligt att se ;) var många som tappade hakan för att sen bara le.

Kona är coolast
Nicolai Nucleon DH - Visa mig en fetare baksving!
www.nicolai.net

Har själv en Nicolai BMXTB som dirthoj, riktigt härliga ramar.

Kona är coolast
tja! Jag kan lätt hålla med om att kona gör fräsha cyklar som fan! men BMW bikes var jävligt snygga! själv kör jag en Soda som jag har hoppat stora hopp med och den har gått sönder ett fåtal gånger också! den är inte dämpad!

Danne

Kona är coolast
Skön diskussion det blev, jag kan helt klart hålla med om att Scott även de gör trevliga cyklar. Men önskar man sig inte ett par nya skidor i julklapp så skall det vara kona på önskelistan.

Tramsigt att hävda att Konas ramar är fladdriga, tror inte många här har knäckt eller sabbat en cykelram överhufvudtaget, allra minst en kona =)
Låten oss i stället jämföra det väsentliga på cyklar; Vilken cykeltillverkare har de coolaste klistermärkena på sina ramar?
Hehe, just det...

Hoppas alla får en riktigt God Jul med ett präktigt snöfall. Dessutom ett Gott Nytt År också =)

Kona är coolast
Jag har en Specialized Shaun Palmer replica, snygg flake lack och sen lite snygga flames på det,, finns det coolare

nä skulle inte tro det ;-)

//Highway to hell

Kona är coolast
Kommer med en långskott: Merida. Har ingen större erfarenhet, men ramen på deras Matts Comp som jag har känns betydligt lättare och styvare än till exempel en Scott Boulder (nu pratar jag iofs cyklar från -99 -00, men i alla fall). Kan inte sticka under stol med att Scott verkar vara crap - man får i alla fall betala saftiga överpriser. Inte kan de gör googles heller. (Är medveten att Merida betraktas som ett skitmärke, men alla deras cyklar är inte som Dakar-serien).

Kona är coolast
Merida är helt klart respekterat, de slänger på sjyssta på komponenter på hyggliga ramar. Dessutom till trevliga priser....
Vet inte om det framgått tydligt nog i topicen, men Kona gör inte kassa cyklar, de gör coola cyklar med klistermärken som äger FETT... Visst kostar det lite extra, men nog är några snygga klistermärken värda sina tusenlappar extra :)

Okej, Ellsworth har jag inte större koll på, men de verkar äga i viss utsträckning...

Kona är coolast
Jag tror inte att dom som säger att KONA är bäst ens har stått i närheten av en BMW eller Brooklyn machineworks!!
Men alla har vi en rätt att föra fram en åsikt....

Kona är coolast
Jag tror inte att dom som säger att KONA är bäst ens har stått i närheten av en BMW eller Brooklyn machineworks!!
Men alla har vi en rätt att föra fram en åsikt....

Kona är coolast
Tja! själv har jag en cyclepro zyclone som funkar skitbra! och den klarar hård körning tro mig! jag är inte någon som gillar att fjola runt! men annars gör KONA sjysta cyklar alltså och dom kör ju på stinky de luxen och dom där på red bull rampage så jag tror att dom funkar bra och inte är så svajiga! Och så måste jag säga att om man vill dropa störe och hårdare en en stenpung så är det Karpiel som gäller! Bender kör en Karpiel så det är bra ramar!

Danne

Tillbaka
Topp