Konsumentupplysning någon?

freeride_nu

Aktiv medlem
Är det någon som vet och har lust att svara på vad Salomon Equipe Pro Link S3 Års.Mod.-98 kan tänkas vara för typ av skida. Jag har fått erbjudande att köpa men är lite bakom vad gäller matrialteori.
Väldigt tacksam för svar!

För övrigt kan jag meddela att Söndagen 7/3 var en helt sjuk puder-dag på Grand Monte nere i Chamonix!

Nu får vi se om jag säger rätt så att jag inte sitter här och ljuger...

Salomon Equipe Pro-link S3 tror jag är en storslalom skida... S2 är friåkningsskida och S1:an är en slalomskida...

Mycket mer vet jag inte om de skidorna... fast som jag har fattat det som så är de grymt långa och tråkiga... fast jag vet inte... :)

Hej,

Great Scott, det är tvärtom, S3 (-98) är slalomracern och S1 är GS-dito.

S3 är, i min mening, kanske den fabriksskida med mest kick av alla. Rätt utnyttjad är detta en sjukligt snabb slalomskida. Det kräver givetvis en del av åkaren, detta är inget man kan slöåka på. Gillar du inte att trycka skidorna rakt ner i fallinjen och "kliva" i svängen är detta kanske inte din skida. Inte helt enkla att få runt i en skärande sväng. MEN, en sjujävla hästspark i bana!!

/T

Jag har nu inte åkt på 3S, men jag har åkt på 2S och jag blev inte imponerad...ska jag vara helt ärlig var de skittråkiga.
Kunde inte sätta fingret på varför, men fick ingen känsla av åkglädje för fem öre!!!
Däremot är Salomons Super Force 2S full av åkglädje...dock ingen carvingskida, men fy faan (ursäkta ordvalet) vad roliga de är att åka på...kvicka så det heter duga.

Det var allt jag hade att tillägga.

/J.F.

det e så att den heter 3S o inte S3 skidan i säg är väl inget o jubla över om man inte vill åka i bana, har själv racing modellena av 99:ornas

Tillbaka
Topp