Köp av Allian bräda?

oheimeryd

Ny medlem
Köp av Allian bräda?
Är intresserad av att köpa en Allian bräda.

Någon som är insatt vilken av deras modeller som skulle passa mig bäst. Vill köra park och BJ:s. Rails är inget måste. Antar att jag ska ha en freestyle bräda då.

Längden ska vara mellan 150-155, helst nåt mitt emellan.

Nu till problemet;
Jag hittar inga brädor!?!

Var kan man köpa Allian brädor relativt billigt. Söker fört och främst förra eller förr-förra årets modeller då de skiljer avsevärt i pris. Har tittat på Blue Tomato.at och bara hittat en där som skulle passa bra.

det är en 03/04 Team series 155. kan det var något? säljes rätt billigt.

Några tips på affärer skulle uppskattas.

Köp av Allian bräda?
Tack för svaret.

Det kan no stämma. De står som svensk distributör av deras brädor så de borde egentligen vara billigast då allt går genom dem, men om jag känner We rätt så.. hmm, nån som kan tipsa om Öterrikiska affärer som Bluetomato. Eller iaf europeiska. Verkar mycket billigare där än här.

Köp av Allian bräda?
försökte redan beställa brädan på blue tomato men den var slut :( dom har bara inte tagit bort den från hemsidan.

Köp av Allian bräda?
Köpte min Allian bräda från We när de hade utförsäljning förra året. Gå runt din we butik och kolla, snacka lite det är alltid bäst att börja så sen när du bestämt dig exakt för vad du har så kan du överväga om du skall shoppa över nätet och spara femhundra eller en tusing eller om du skiter i det och köper i butik med de fördelar som det innebär. Du kanske kan få paket pris, rabbat på bindningar och skor om du nu behöver det, när du köper brädan och om inte annat så är det alltid mycket behändigare att ha köpt något i en butik om det är något som går sönder eller om det är något man undrar över sen. För övrigt är det helt rätt att köpa allian skit nöjd med min team bräda så lycka till!

Köp av Allian bräda?
we har inte hand om dem längre. det är någon kille i norrland. men we tar in fortfarande. kolla boardstore.se de kan ha några kvar. runt tre och ett halvt tusen..

Köp av Allian bräda?
OK. var tveksam till Team-brädan ändå så. Har läst att den skulle vara hård och jävlig. fast när alla säger att de gör så bra brädor börjar man j undra.

Riktigt bra pris på blueomato, synd att det var slut.

När jag har varit inne och kollat på We har de alltid tagit grymma överpriser. Hittar inte heller nån på vare sig Junkyard.se eller boardstore.se, fast de har haft tidigare.

Finns det några fler europiska webshoppar att rekommendera, tas det emot varmt.

Köp av Allian bräda?
köp pro series.. freestyle/all mauntain... körs av teamet när d kört kickers o sånt (dock ej av d som har pro model). men för guds skull, köp inte ngn kort bräda för att du vill kunna hoppa lättare o bättre. d ser bara töntigt ut o d blir så fladdrigt o ostabilt i luften.. bara ett tips asså..

ut å kör o ha kul!!

Köp av Allian bräda?
Bra svar occe.

Grejen är ju den att jag inte hittar nån pro series eller nåt annan Allian för den delen heller.

Men att köra 153-155 är väl inte för kort för mig som är 179 lång?

Om nån kan tipsa om lite europeiska näthandlare vore jag grymt tacksam. Eller vart köper ni era brädor?

Köp av Allian bräda?
Mjae, för kort och för kort, men din parkåkning skulle knappast bli lidande om du gick upp till 157-158. Den extra stabilitet du får av de centimetrarna kan vara rätt värdefulla vid större hopp för att inte tala om när du någon gång vill åka lite offpist.

Köp av Allian bräda?
Var inne på WE idag igen och hörde efter. De skulle få in om ett tag. Fast bara årets försåss. Från 4- 5 papp skulle de koste. Visst är WE sköna att ha o göra med men plånboken säger sitt också.

Köpte nu en Allian Team Series 155a -03/04 för 2400 inkl frakk från blue-tomato.at

Ingen renodlad freestyle men det duger säkert för mig. Priset var också schysst tycker jag. Om det nu visar sig vara tokfel får jag väl kränga den på blocket.

Köp av Allian bräda?
Så brädan var inte slut? Jag funderar också nämligen på att köpa en därifrån..
Är Blue Tomato bra? Hur går frakten till och hur lång tid tar den? Nån som köpt nåt därifrån innan?

Köp av Allian bräda?
Nepp.

Beställde i måndags. Den kom på fredagen.

Tyvärr var jag inte hemma så jag får hämta den på Posten imorrn morgon direkt när jag vaknar och sen dansa snö-dans här ute.

Det finns en kvar om du är intresserad. Han den andre menade nog 160 modellen som tog slut förra helgen.

Den kostar 240,50 € + 10 € i frakt (i och med att man inte kommer över 300 €)
De har dragit 2273 :- från mitt konto, vilket jag tycker var billigt för en förhopningsvis bra bräda.

Min första helt nya bräda=)

Ang. frakten kan man hela tiden kolla vart brädan befinner sig via DPD:s hemsida.

Köp av Allian bräda?
Okej jag köpte en bräda i söndags också. Men jag har inte fått nåt nummer för att kolla var paketet är än. Hur lång tid tog för att du skulle få ditt?

Köp av Allian bräda?
Ingen som vet något företag som säljer allian brädor? det skulle bli sjukt billigt utan frakt.
i dagens läge skulle nya backman brädan kosta 2 876,83 SEK. och frakten lär ju inte gå över 500 kr.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp