Köp av bräda

cokke

Ny medlem
Köp av bräda
tjaa
har åkt snowboard i ca. 3 år nu, o har bestämt mig för att köpa en bräda. Så ja undrar om de e nån som har några bra tips på sköna brädor ?

Ja e 173cm och väger ca 55kg, har 40 i skor, o åker allround, mest pist men lite off-pist o lite hopp ibland. gilar mest ganska mjuka o lätthanterliga brädor, men vill ha nån som det ändå går o åka fort på i pisten.

tack på förhand
 
Köp av bräda
Då kan jag rekomendera salomon ACE 156 en riktig bra allroundbräda. om du gillar lätthanterliga brädor så är den här brädan ett bra val.
 
Köp av bräda
Lib Tech TRS.

Grymt skön bräda som funkar överallt. Lättkörd men inte mesig när man vill dra på. Bra kvalitet och känns stryktålig oxå, har knappt lycket göra ett enda jack i belaget trots en hel del grundstötningar.
 
Köp av bräda
Snowgod sa:
Lib Tech TRS.

Grymt skön bräda som funkar överallt. Lättkörd men inte mesig när man vill dra på. Bra kvalitet och känns stryktålig oxå, har knappt lycket göra ett enda jack i belaget trots en hel del grundstötningar.
Den är inte mer stryktålig än andra brädor. Snarare så att nosen/tailen är lättare pga ingen stålkant.

Men bra bra, Yes! Särskilt folk som inte står med kantslipen varje kväll kommer älska magne traction!

Dyker lite i offpisten men den fungerar sålänge det inte blir bottenlöst. Testade min i 40 cm och det gick okej!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp