Köp av DV-Kamera

styrbjoern

Ny medlem
Köp av DV-Kamera
Hej!
Jag har planerat att införskaffa min första dv-kamera. Problemet är att jag har en minst sagt restriktiv budget. Kameran kommer jag främst att använda för att filma snowboardåkning, således skulle jag uppskatta om någon tipsade mig om vad för kamera jag ska köpa och vilken prestanda den bör ha för att på ett bra sätt fånga snöåkning, och som sagt så kommer jag nog inte lägga mer än 4000, så vilka egenskaper är det viktigt att kameran har?

tacksam för svar!

Styrbjörn

Köp av DV-Kamera
En Anti-skakfunktion är grymt viktig, annars kommer bilden bli väldigt skakig när du filmar med zoom, vilket förstör filmen!

Jag har erfarenhet av Sony HC40 och det är en otroligt bra kamera, med jättebra antiskak och optik, 10x optisk zoom, nightvision (filmar i beckmörker), touchscreen mm. På ett halvår har den sjunkit från ca 8000 till 5500 i pris. Ligger alltså lite över det du kunde tänka dig, men om du skramlar ihop dom där extra 1500 kan jag lova dig att du inte kommer bli missnöjd!

Men som sagt, se absolut till att den har anti-skakfunktion!

Köp av DV-Kamera
Tjena.
Har en Sony DCR12E. Köpte den förra året för typ 5000. Nu har den sjunkit till under 4000. Det finns nightshot, 10x optisk zoom, firewire å så... En bra å billig kamera. Har gjort når filmer med den å det blir rätt schysst kvalité. Den är nog ett bra alternativ...
Det finns åxå SuperSteadyShot som gör att det inte skakar så mkt.

Köp av DV-Kamera
Köpte en Sony HC-20 för 4800. Kan varmt rekomendera den. En tidigare modell av freddiefs HC-40. Väldigt enkel att använda och inte tusen olika funktioner som man inte anänder utan det viktigaste finns.

Köp av DV-Kamera
4800 är inte 4000. ganska stor skillnad :P men ta dig en titt på pricerunner.se

jag och en kompis kollade på något test från smartson.se då dom testa kameror under 4000 typ(tror jag iaf), det var nån sony som vann iaf, tror den kostade 3400kr me frakt från nå techninåt i tyskland. men kolla lite beggat så kanske du hittar ett bättre pris

gick att få nån billig dv-kamera för 3000 som inte är såjävla kass. det var sony panasonic eller nåsånt.

Köp av DV-Kamera
Jag köpte en förbannat billig kamera: Samsung VP-D20
4000 (+400 för firewire-sladd) kr
Den har alla de nödvändiga funktionerna skakskydd, 10ggr zoom, night capture, liten, tom en funktion som gör att man lättare filmar där det är snö eller ljus sand och är lätt att använda
Gå in på pricerunner.com och jämnför priser

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp