köp av första barnbrädan?

apyngel

Ny medlem
hej '

min dotter 6år ska börja åka bräda nu i vinter och vi har nu köpt en snowboardpaket åt henne från junkyard
som jag har läst verkar det vara en perfekt nybörjarbräda..

nu till frågan..

fick hem brädan idag som ska bli julklapp men tyckte den såg så liten ut då..

hon är 122cm och brädan är 100cm den är upp till axlarna om jag mäter...detta blir första gången hon åker ...skulle jag haft en 110cm bräda eller funkar denhär?

detta är brädan ifråga http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16185&ProductDetailId=103436

110 hade väl varit mer att växa i för nästa år. Men för knattebrädåkning kanske hellre för kort än för lång bräda. Fräscht paket btw.

Senast ändrad:
Gött med föryngring i gubbträsket :)
Hoppas hon får skoj med brädan

skönt å höra får se om hon tycker det är kul då får de bli längre bräda nästa vinter så får lillebrorsan ta över denna

du kan ju alltid byta ut den mot en 110 innan jul. 6 åringar växer ju i ljusets hastighet, känns lite synd att inte köra på så högt mått som möjligt egentligen.

Fan vilken dröm att få ett helt burton-kit. När jag började åka fick jag min kusins gamla utslitna stuff-bräda och köra med vanliga snökängor.
Tror inte storleken spelar så stor roll när man är så pass liten!

problemet är att det inte finns 110 i det kittet på junkyard ..finns säkert på andra ställen..men nu får det nog bli att hon får böra på denna ..det borde gå ..är väll lättare att lära sig med lite kortare än längre

ok kör hårt ! hon lär ju bli väldigt glad i vilket fall som helst

du är en mkt snäll far/mor (:

Swe-Banana: Det är ju ett skämt här på freeride sen Svt gjorde en analys av snowboard och vad som poppis.(typ).
Det kom fram till att gubbar över 30 åker snowboard.

Thomsson sa:
Swe-Banana: Det är ju ett skämt här på freeride sen Svt gjorde en analys av snowboard och vad som poppis.(typ).
Det kom fram till att gubbar över 30 åker snowboard.
Jo jag förstår ju att det är på skoj. Det är även mitt inlägg även om morsan åker bräda på riktigt.
Tyvärr är sarkasm svårt på internet men jag tänkte att smilien skulle väga upp.

Bredden på barnbrädorna är absolut VIKTIGAST! Många gångar ser man barn som åker på både alldeles för smala brädor, men oftast brukar brädorna vara på tok för smala. Hoppas ni får det kul i backen!

Banana: "Trött på det här skitsnacket" lät för seriöst för mig ;)

^jag tkr hans skämtsamma sätt o skriva på var väldigt tydligt

kom ut en liten chuckle ifrån mig i alla fall :p

en kortare bräda blir lättare att vrida för din dotter, tror det blir perfekt med 100cm, speciellt när den kan ärvas senare

Tillbaka
Topp