Köp av mini-cruiser

Longboerd

Medlem
Köp av mini-cruiser
Har funderat ett tag på att köpa en mini-cruiser men på senare tid har jag blivit osäker på vilken storlek jag ska välja. Har tittat en hel del på Pennyskateboards så det står alltså mellan 22" och 27". Så om det är någon som har erfarenhet av någon bräda (eller kanske båda två) så är jag mycket tacksam för svar. Värt att tillägga är att jag åker longboard på "standardnivå" (kan enkla slides mm).

VT

Köp av mini-cruiser
Tja! Vet inte om det är aktuellt fortfarande men jag har en Penny 27" som transportmedel till och från pendeltåg (cykelbana, hyfsat snälla backar). Valde den större versionen för att det känns stadigare med större bräda och längre hjulbas i hög fart. Den är fortfarande liten nog att inte vara jobbig att släpa runt på.

Det jag tycker är lurigast är att den inte har griptape, den är mycket halare än en normal skate/longboard. Men det vänjer man sig vid rätt fort.

Köp av mini-cruiser
Heddious sa:
Tja! Vet inte om det är aktuellt fortfarande men jag har en Penny 27" som transportmedel till och från pendeltåg (cykelbana, hyfsat snälla backar). Valde den större versionen för att det känns stadigare med större bräda och längre hjulbas i hög fart. Den är fortfarande liten nog att inte vara jobbig att släpa runt på.

Det jag tycker är lurigast är att den inte har griptape, den är mycket halare än en normal skate/longboard. Men det vänjer man sig vid rätt fort.
27" var jag nästan helt säker på att köpa innan, men sen så började jag fundera på om man förlorar känslan av en mini-cruiser med tanke på att den är lite större.

Köp av mini-cruiser
Hmm.. det beror nog på vad som är viktigast av sväng vs fart/stabilitet. Men en 27" med lösa truckar är rätt lättsvängd, tycker jag.

Köp av mini-cruiser
Jag skulle absolut välja den större. Brädan är fortfarande liten, men den lilla är bara löjligt liten. Svängen blir inte alls lika skön då.

Köp av mini-cruiser
Jag har en Pennyboard på 22", väldigt händig och smidig vilket gör den lätt att ta med sig överallt. Den är även väldigt skarp i svängarna och när man väl "fått in känslan" tycker jag att den känns större än den faktiskt är. Är supernöjd, finns ingen bättre "mini cruiser" på marknaden, enligt mig.
Jag har bara skostorlek 37-38, men min vän som nyligen köpte en Pennyboard (22") tycker också att den funkar jättebra. (Hon har storlek 40-41)
Dock var pennyn den första "brädan"
Som jag (och min vän) lärde mig att åka på till skillnad från dig som redan har en longboard, och det är en viss skillnad.
Jag har tyvärr aldrig testat den större varianten men det finns många videoklipp på youtube som jämför de olika modellerna.
Mitt förlag är att du går in i en affär och provar dig fram till vilken "mini cruiser" som känns bäst för dig.
Lycka till !

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp