Köp av nya skidor!

Köp av nya skidor!
Tjena!

Har tänkt att införskaffa mig ett par skidor, bindningar samt pjäxor. Jag åker mest i pist och i offpist men vill även kunna åka lite i parken. Jag har åkt i ganska många år och åker bra. Tänkte att en all-mountain skida skulle passa mig. Har kollat på k2 shreditor 102 2014, skulle dessa passa mig? kom gärna med andra förslag.

Vilka bindningar ska man ha till dessa skidor? Som nämnt ovan så åker jag mest i pist men även mycket offpist och vill kunna åka lite park också. Har tittat lite på dessa (främst för att de är billiga): http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/31700 Kom gärna med andra förslag, helst på sport-conrad.com

Behöver även ett par pjäxor som passar till skidor, bindningarna och min åkstil. Helst från sport-conrad.

Har en ganska tight budget så inte allt för dyra grejer, tack!

Mvh David

Köp av nya skidor!
Kan tillägga att jag kontaktade sport-conrad och de tyckte att shreditor passade mig bra och att jag borde köra på marker griffon bindningar. De tyckte även att jag skulle köra på ett par Salomon Ghost FS 80 pjäxor.

Är tveksam på om pjäxorna verkligen passar mig. Är de inte lite väl mycket åt park hållet? Åker ju inte jättemycket park utan vill ju köra det lite mera men framförallt åka pist och offpist. Kom med tips.

Köp av nya skidor!
Snåla inte på pjäxor. Köp helst i butik med hjälp av kunnig personal så du får nåt som passar på foten.
Vill du komma ner i pris är det bättre att satsar på begagnade skidor ifall du inte hittar nåt riktigt kap nånstans

Köp av nya skidor!
Har du åkt länge och åker bra så skulle min spontana gissning vara att ett par flex 80 pjäxor är på tok för mjuka för dig.

Men jag är ingen expert. Men det rådet har jag fått många gånger, att man skall gå till en expert (och inte riktigt tagit).

Jag har bytt många gånger å lagt ned mkt pengar i onödan.

Stadium har ju billiga pjäxor ibland, då kan du ju åtminstone prova, men chansen för kompetent hjälp är nog däremot ytterst liten.

Köp av nya skidor!
Spara lite deg till och gå till en riktig skidbutik för att handla pjäxor. Att handla pjäxor på nätet borde inte vara tillåtet....

Vad det gäller skidorna så är det väl typ en "all-mountain"-skida, men med en definitiv tonvikt på det lekfulla i skidåkning. Det gör att skidorna är jätteroliga att sladda runt och lattja med, funkar toppen att göra butters i parken och så, men i samma andetag så sänker du prestandan på hårdare underlag i pisten.

Köp av nya skidor!
Hullrick-Dyster sa:
Beställde k2 shreditor skidorna tillsammans med marker griffon 13 bindningar. Följer ert råd och köper pjäxor i butik.
Väl handlat. Skidor kan man köpa var som helst. Pjäxor måste testas fysiskt.

Tillbaka
Topp