Köp av pjäxor.

SimplyP

Ny medlem
Köp av pjäxor.
Tjenare, jag skulle vilja ha tips på en ganska bra pjäxa som är ganska billig, 2000 - 3000 kr ungefär, gärna 2500 eftersom jag inte har så stor budget och jag vet inte om fötterna slutat växa. :P Jag har kollat runt lite på team sportias hemsida, eller ska man göra så att man prövar på någon skidshop eller teamsportia eller intersport och så beställer man på conrad?? Tacksam för motiverade svar, Jo, om det har nån betydelse vikt så väger jag ca 65kg.

Edit:Jag har tänkt att åka park, ganska lite offpist, för det är långt till den :(

Senast ändrad:
Köp av pjäxor.
vad åker du för nått?

park för då ska du satsa på en park pjäxa.. annars så kan du köpa en mer alpin inriktad pjäxa..

men kika närmare på SPK KREATION
den kostar ca 3000:-

sjukt snygg pjäxa.. den är knallblå och gjord av salomon
funkar bra att hoppa och raila i då den är mer dämpning och mycke rakare för att kunna åka bättre switch.. sen är de en ganska styv pjäxa.. 95 i flex.. men man vänjer sig och de kommer att förbättre din park åkning tillslut :)

man ska tänka igenom lite när man ska köpa pjäxor.. 3000:- är ju ganska mycke pengar, så lägg dom på en pjäxa du kommer kunna använda i fler än 1 säsonger..

om du däremot ska ha alpint så har jag inte en aning..

hoppas du hittar rätt pjäxa!
piz
/jeppe

Köp av pjäxor.
Åk till en bra skidbutik, alltså oftast inte Team Sportia eller Intersport men det finns undantag, och be om hjälp.
Som Jeppe säger finns det nu mer hoppinriktade pjäxor som har alla möjliga olika detaljer som ska göra det skönare/lättare att hoppa och leka.
Som vanligt måste dock pjäxan passa din fot så att pröva pjäxorna innan köp rekommenderas starkt.

Tillbaka
Topp