Köp av 'snowboardpaket'.

Joel84

Ny medlem
Köp av 'snowboardpaket'.
Hallå där!

Jag har bestämt mig för att börja åka snowboard igen, efter många års uppehåll. Har läst flertalet trådar om snowboardköp men tänkte att jag gör en som är lite mer specifik för mig.. :) Hoppas ni tar er tid att plita ner lite åsikter.

Kommer nog främst åka i pisten men även lite puder och hopp, inte direkt park med rail och sånt.

Jag är 183cm lång och väger ~80kg. Skostorlek 43. För att underlätta för mig själv har jag inriktat mig på de snowboardpaket som finns på stadium och intersport. Tycker att de verkar vara okej och prisvärda.

Just nu står det mellan: Ride Yukon med Ride Ex-bindningar, Burton Bullet med Burton Freestyle, Burton Clash med Freestyle-bindning även där och sist ett paket med Ride Fleetwood och någon variant av Rides bindningar. Samtliga paket är med årets modeller.

Yukon-paketet är det som utmärker sig, dyrast och även stiligast. De andra är i samma prisklass.

Så, vilket paket tycker du är bäst av dessa? Är det värt 2000:- extra för Yukon?

Tack på förhand!

Köp av 'snowboardpaket'.
kör själv på en "paketdeal" och det funkar hur bra som helst. köpte mitt på boardstore.se för 3000:-, mycket prisvärt.

det är en nitro target btw.

Köp av 'snowboardpaket'.
Tack för svaren, än om de kanske inte riktigt var de jag sökte. Visst finns det fina grejer på boardstore men hur står sig t.ex. target mot de jag nämnt? Vet att det är hyffsat dryga frågor men det är kul att få höra vad folk tycker.

I övrigt glömde jag fråga om längden på brädan, varför jag skrev min längd. Bör jag ha 164cm eller är det i längsta laget (når till hakan) för mina ändamål..?

Mvh Joel

Köp av 'snowboardpaket'.
hm jag tycker dock att det verkar som om dom oftast gör paket av deras budget modeller. clash och bullet till exempel.. nu vet jag inget direkt om ride så där kan jag inte säga nåt :p mer än att jag hört mycket gott om ride här på freeride =)
det med längden är jag inte så insatt i .. jag har hittat en bra längd för mig o brukar inte gå in djupare på det hehe ^^

Tillbaka
Topp