Köp av twintips

wallin95

Ny medlem
Köp av twintips
Tjena ! Jag ska köpa ett par twintips. Jag har åkt mycket sidor tidigare men bara i pisten. Nu har jag bestämt mig för att börja köra park. Men jag har ett litet problem jag vet inte vilka skidor jag ska köpa? Jag har kollat på sport-conrad för att dom värkar ha bästa priserna. Skidan ska kosta runt 200 euro kan någon hjälpa mig att hitta rätt skidor på sport-conrads hemsida ?

Jag behöver även hjälp med att välja rätt bindning. Jag tänkte först köpa marker m11 men den ska tydligen vara helt värdelös. Bindan ska kosta så lite som möjligt.

Mvh Tim

Senast ändrad:
Köp av twintips
Jag skrev precis som du förut, och fick inte många svar.
Men jag fick ett tips dock! :P
Kom med egna förslag på skidor/bindningar. Då lägger folk kommentarer på just dom prylarna du är intresserad av! :)

Köp av twintips
wallin95 sa:
Jag behöver även hjälp med att välja rätt binda. Jag tänkte först köpa marker m11 men den ska tydligen vara helt värdelös. Bindan ska kosta så lite som möjligt.
haha förlåt om jag är petig, men är inte en binda något för tjejer då de har mens, du menar väl bindning?;>
vad det gäller skidor vet jag tyvärr inte, gör som personen ovanför sa och föreslå några du har funderat på:)

Senast ändrad:
Köp av twintips
Jag har precis varit i samma situation. Kolla på stadium, de har många "förra årets modell" till riktigt bra priser. Köpte själv Völkl Wall för 2700kr, inklusive bindning där.

Köp av twintips
Man får vad man betalar för gäller alltid. klart man vill betala så lite som möjligt men tänk att köper du ett par bra skidor med bindningar så har du dom X antal år framöver. Själv kör man K2 ObSethed så inga park skidor men hoppas du får någon jibbare som kanske har lite tips till dig.

Köp av twintips
Tips är ju att inte köpa från internet om du inte har någon erfarenhet vad/villka skidor som passar. Åk istället till en affär och få hjälp där, Om du bor i vackra Göteborg är ju skistore att föredra. finns flera affärer stadium funkar om man inte är ute efter någon ultimat twintip

Köp av twintips
muckman sa:
Jag skrev precis som du förut, och fick inte många svar.
Men jag fick ett tips dock! :P
Kom med egna förslag på skidor/bindningar. Då lägger folk kommentarer på just dom prylarna du är intresserad av! :)
Ja, eller sluta skriv annonser där det känns som att man skall agera personligassistent. Låter drygt, men det blir en tråkig tråd/stämning från början när någon tar för givet att någon kan/vill göra något sådant som att leta upp en skida för 200 euro på sportkondrad.

Eller lyssna på "maxxat"'s råd här ovan.

Senast ändrad:
Köp av twintips
icebeck sa:
Jag har precis varit i samma situation. Kolla på stadium, de har många "förra årets modell" till riktigt bra priser. Köpte själv Völkl Wall för 2700kr, inklusive bindning där.
Okej stadiums mellandags rea börjar ju i morgon. Så det blir antagligen att åka dit och kolla vad dom har att erbjuda :)

Köp av twintips
Jag tycker Atomic Punx. Kört dom förut och det är riktigt bra nybörjarlagg. Kör du mycket lär du utvecklas en del under vintern och då är nog ett par nya föredra inför nästa säsong. Men dom va riktigt billiga, så kör på dom.

Vad gällande bindning så tycker jag att du ska gå till närmaste skidshop och låta dom skruva på en bindning, det har du råd med om du köper så billiga skidor. Fråga dom helt enkelt.

Köp av twintips
GOS sa:
Jag tycker Atomic Punx. Kört dom förut och det är riktigt bra nybörjarlagg. Kör du mycket lär du utvecklas en del under vintern och då är nog ett par nya föredra inför nästa säsong. Men dom va riktigt billiga, så kör på dom.

Vad gällande bindning så tycker jag att du ska gå till närmaste skidshop och låta dom skruva på en bindning, det har du råd med om du köper så billiga skidor. Fråga dom helt enkelt.
Okej dom såg fina ut :) Men om jag nu ska beställa bindningarna samtidigt vilka tycker ni jag ska köpa? dom ska kosta runt 1000 lappen.

Köp av twintips
samhallvarning :o Förmodar att du inte har madskills eller särskilt intresserad av sånt här så varför inte göra som dom skriver där ovanför: GÅ till en skidbutik o fråga vad som är bra, osv osv.. eller googla, eller sök i forumet. Hur svårt ska det vara o försöka lösa på egen hand? Eller gå efter vad du vill ha, så vet du ju av erfarenhet vad du inte ska ha. Som t.ex. m11 är värdelös av erfarenhet.

Köp av twintips
Nu är det såhär att jag ska beställa skidor i morgon. Vilka ska jag köpa av rossingol S2 med rossingol freeski 120 och K2 Silencer med rossingol freeski 120?

Köp av twintips
om du har 400kr mer så skulle jag satsa på look pivot 14 istället. Bättre kvalité och säkrare binding. häldelen kan rotera så bindingen/skidan inte fastnar när den ska lösa ut.

en av de bästa bindningar som gjorts

Jag tycker du ska välja s2an.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp