köpa 1 skida? inte ett par alltså

jiB_g

Ny medlem
hej e det möjligt att köpa bara en skida? gäller en försäkringsgrej, vad jag vet så går det ju bara att köpa skidor i par. men eftersom jag bara förstörde ena skidan vill försäkringsbolaget bara ersätta den, och inte hela paret. så jag vill kunna hävda att det är omöjligt att köpa 1 skida utan man måste köpa ett helt par. så förhoppningsvis får jag då ersättning för hela paret så att jag kan köpa ett nytt par :)
så om ni vet om det e möjligt att köpa 1 enstaka skida, SKRIV
mvh hans

Jag tvivlar staerk på att det går att köpa endast en skida, isåfall om de har ett udda par så kanske det går, men vem har udda par skidor i exakt rätt längd?

Säg bara att försäkringsbolaget ska betala hela paret! En vettig person kaninte säga att man får köpa endast en skida!?

hej du! jag tror att försäkringen fixar stålar till ett nytt par... det gjorde dom iaf för mig.

jag menar om dom ger dig en skida vad fan ska dom göra med den andra? köra upp den i röven?:P

Det är näst intill omöjligt att hitta två par identiska skidor. Skidorna paras ihop efter tillverkning för att få ett matchande par men att leta efter en matchande skida i butik är omöjligt.
J

Finns som sagt inte en butik i världen tror jag som säljer skidor enskilt.
Gå t.ex. in i en skobutik och be om att få köpa en vänstersko. Lycka till...

Vad är det för försäkringsbolag som är så helskruvade?

Senast ändrad:
haha snålt försäkringsbolag som bara vill betala ut till en skida=P hehe tror knappast att du bara kan köpa en skida!

Tillbaka
Topp