Dundercalle
Medlem
Köpa Action Cam i USA - vilken?
Tjenare!
En bekant ska på semester i USA om några veckor, och då har jag tänkt passa på att köpa en "action cam" genom honom när han väl är där. Det är ju nästan hälften av priset det handlar om.
Tänkte först att GoPro Hero2 var det enda valet, men efter att ha letat runt lite finns det ju många fler "action cams" på marknaden. Frågan är ju dock vilken som är bäst? Gjort lite research och kommit fram till att GoPro Hero2, Sony Action Cam eller Contour+2 är de bästa alternativen.
GoPro Hero 2: $299
+ välkänd, många tillbehör
- fps:en
Sony Action Cam HDR-AS15: $249
+ fps, priset
- ny på marknaden dvs. ganska otestad
Contour+ 2: $449
+ gps, wifi
- priset
Just nu har jag ingen aning om vilken jag ska välja, någon som kan hjälpa mig att bli lite klokare om detta?
Dessutom, är det smartast att köpa via Amazon i USA? Tänker på garanti.
Tack på förhand!
En bekant ska på semester i USA om några veckor, och då har jag tänkt passa på att köpa en "action cam" genom honom när han väl är där. Det är ju nästan hälften av priset det handlar om.
Tänkte först att GoPro Hero2 var det enda valet, men efter att ha letat runt lite finns det ju många fler "action cams" på marknaden. Frågan är ju dock vilken som är bäst? Gjort lite research och kommit fram till att GoPro Hero2, Sony Action Cam eller Contour+2 är de bästa alternativen.
GoPro Hero 2: $299
+ välkänd, många tillbehör
- fps:en
Sony Action Cam HDR-AS15: $249
+ fps, priset
- ny på marknaden dvs. ganska otestad
Contour+ 2: $449
+ gps, wifi
- priset
Just nu har jag ingen aning om vilken jag ska välja, någon som kan hjälpa mig att bli lite klokare om detta?
Dessutom, är det smartast att köpa via Amazon i USA? Tänker på garanti.
Tack på förhand!