Köpa Action Cam i USA - vilken?

Tjenare!

En bekant ska på semester i USA om några veckor, och då har jag tänkt passa på att köpa en "action cam" genom honom när han väl är där. Det är ju nästan hälften av priset det handlar om.

Tänkte först att GoPro Hero2 var det enda valet, men efter att ha letat runt lite finns det ju många fler "action cams" på marknaden. Frågan är ju dock vilken som är bäst? Gjort lite research och kommit fram till att GoPro Hero2, Sony Action Cam eller Contour+2 är de bästa alternativen.

GoPro Hero 2: $299
+ välkänd, många tillbehör
- fps:en

Sony Action Cam HDR-AS15: $249
+ fps, priset
- ny på marknaden dvs. ganska otestad

Contour+ 2: $449
+ gps, wifi
- priset

Just nu har jag ingen aning om vilken jag ska välja, någon som kan hjälpa mig att bli lite klokare om detta?

Dessutom, är det smartast att köpa via Amazon i USA? Tänker på garanti.

Tack på förhand!

Contour 2, Vattentät Låda kommer med.
Den är smidigare, Det går att börja spela in direkt från mobilen, Med nya appen.
+ att det finns färste för stativ direkt, utan adapter

Haellgren sa:
Den är smidigare, Det går att börja spela in direkt från mobilen, Med nya appen.
Är den verkligen värd nästan två stycken Sony Action Cam's? Syftar på priset då alltså.

Blev lite avskräckt efter att ha sett denna också:

Dundercalle sa:
Haellgren sa:
Är den verkligen värd nästan två stycken Sony Action Cam's? Syftar på priset då alltså.

Blev lite avskräckt efter att ha sett denna också:
Beror väl mer på hur mycket du använder den. Annars kanske en Contour + (1) eller En Contour GPS?

Tillbaka
Topp