Köpa boots i Malmö

radioleg

Ny medlem
Köpa boots i Malmö
Jag har tänkt uppgradera bootsen den här säsongen, och har precis kommit hem efter att ha gott igenom Top12s sortiment - som bara innehåller Burton. Ruler är lagom styva men sitter sådär. Hail sitter som bra men är aningen för mjuka. Finns det någon annan butik i Malmöområdet som har ett utbud av bra boots? Gärna tillsammans med kunnig personal, men det är väl för mycket att begära. Och har någon ett bra tips på prisvärda lite styvare boots, som man bör prova? De ska sitta i Burton Custom-bindningar.

/Olof

Köpa boots i Malmö
Gå in på stadium södergatan. Kanske inte världens kunnigaste personal, han som är i den avdelningen är skidåkare om jag inte minns fel. Förra året hade dom ett par modeller från 32,ride,salomon och burton såklart.
/kristofer

Köpa boots i Malmö
Jag har en F20, kan bara säga att de är fruktansvärt smidiga att ha på sig. Från att man sätter in foten till att snöra fast skon. Sjukt enkelt och smart.

Köpa boots i Malmö
För min del får det gärna ta 10 minuter att få på mig skon så länge den sitter bra och håller länge. Ok, kanske inte tio minuter. Då hade alla fått vänta på mig hela tiden. Men inget glapp i hälen är min nummer ett prioritet. Jag har snappat upp att Salomon är smala i hälen vilket jag tror kan passa min fötter fint. Sen så pratar ju folk väldigt gott om 32-skorna. Så de vill man ju testa.

Köpa boots i Malmö
Jag har redan gått igenom top12s sortiment och de har i stort sett bara Burton. Jag tog även en sväng förbi Stadium och hade ett snack med en kille som arbetade där. Tydligen tar även de i stort sett bara in Burton eftersom det är det som de känner sig mest trygga med att de lyckas sälja. Alla vill ju ha Burton, hela tiden. Streetlab säljer inga snowboardprylar överhuvudtaget och på Intersport har de gjort någon slags deal med Stadium att marknadsföra deras skidavdelning: "vi la ner våran för de var så förbannat bra ... de är riktigt bra på de där grejjerna där inne ... seriöst, gå dit. För de kan sina grejjer". Jojo. Sen kommer man ut med ett Warp snowboardset för 2495kr. Är det bara jag som känner att Burton har en ohälsosamt stor del av marknaden. De har marknadsfört sig så löjligt mycket hårdare än andra märken? (Jag läser NoLogo av Naomi Klein och det är skrämmande vad mycket som stämmer med Burton - jag säger bara "cool hunting".) Nej det blir att köpa bootsen någon annanstans. I Malmö är det ett fåtal modeller Burton eller Warp som man har att välja på.

Tillbaka
Topp