Köpa BRA ryggskydd?

Köpa BRA ryggskydd?
Jag köpte ryggskydd idag för 299:- på Biltema och det känns bra. Har inte provat det i backen än, men satt fint i butik.

Den låg på motorcross-hyllan och om den duger att vurpa med motorcykel ska det nog gå bra på snö.

Köpte även fullfacehjälm för 550 spänn.

Senast ändrad:
Köpa BRA ryggskydd?
Jag har ett POC som pappa köpte till mej så jag vet inte exakt hur mycket det kostade men jag jar för mej att det var typ 3 lax. Det är för övrigt ett sånt som Jon Olsson har.

Köpa BRA ryggskydd?
Tycker Dainease eller vad det heter har sköna ryggskydd. Särskilt västen, sådan har jag. Så skönt med ryggskyddsväst!

Köpa BRA ryggskydd?

@JonBogero Jag skulle säga nån av Pocs västar alternativt Scotts helvästar!
Har haft båda och gillar dom bägge två. Scotts är lite tyngre men inget du tänker på efter en liten stund, Poc tar dock övertaget enligt mig av dem två!

Köpa BRA ryggskydd?

@JesperAdamsson Tack för tipset, egentligen så avskyr jag att åka med ryggskydd men med åldern kommer förnuftet och jag kan inte förbise detta längre :)
Så minsta möjliga motstånd levereras från POC?

Köpa BRA ryggskydd?
Annars kan EVOC skydd vara värda att kolla på. Har ingen erfarenhet av just deras ryggskydd men har deras ryggsäck med skydd som sitter bra på mig.
Eller Sweet Protection.

Köpa BRA ryggskydd?
Ska pina mig iväg och kika när det börjar ramla in lite grejer i skidshoparna. Poc, Scott, Sweet och Evoc verkar iaf intressanta. :)

Tillbaka
Topp