Köpa bräda i St.Anton? Tips på bräda?

hoegmo

Medlem
Tja!

Jag tänker tillbringa säsongen i St.Anton och måste köpa en ny bräda.
Hur är utbudet i St.Anton? Jag funderar på att köpa en bräda på plats, men jag kanske borde köpa en hemma istället?

Någon kanske kan tipsa mig om en bräda också? Jag är 187cm lång, väger ca 80kg, har storlek 46 i skor och åker mest offpist, men behöver nog en bräda som är någorlunda allround. Funderar på en Burton King 167, någon som har erfarenheter av den?

Tacksam för ett snabbt svar - åker den 27:e! :)

Mvh Johan

Tycker helt klart att du skall köpa bräda i Anton. Utbudet är generellt bättre än här hemma, och så finns det ju lite andra möjligheter att testa grejjerna också. Gå in på SnoControl eller Surfers Paradise så hjälper personalen dig att hitta rätt bräda. Sen brukar säsongare få lite rabatt också.

Om du nu gillar Burton kan du ju alltid stanna till i Insbruck på vägen ner, där har Burton sitt Europakontor/ Butik (-med mer eller mindre alla deras produkter.)

Lycka till!

Seriöst... Åker alla till st.anton iår?

Du ska ha en hård bräda, helt klart. Burton King är inte en bräda du kommer bli nöjd med. Snarare en cstm x eller något hårdare, om du måste ha burton:

Annars så slår jag ett slag för Unity. Alla deras brädor är bra. Har en Unity Pride 159 till salu om det är intressant (är studen så jag behöver inte 3 brädor nu,..=). Jag har 45.5 i skostorlek och den fungerar bra förutom i ren offpist med travärser...

Brädor är dyra i st.anton i början av säsongen, lättare att fynda skidor.

Jag skulle stannat i butiken i innsbruck och tagit ut en planka. helt klart.

Vilken bräda du än väljer, se tlll att den är tilräckligt lång och styv. Antar att du letar efter en allrund bräda. En cstm X på kanske 165 cm (minst) är nog ett bra val.

Var inte rädd för längden (!) (!). Jag åkte på en 190 cm bräda i vintras och j*vlar vad skoj det var.

Så...

Styv, lång, bred. Sen är det upp till dig !

Om du inte tänker åka park, Burton supermodel eller malolo =`=?

Tillbaka
Topp