Köpa bräda via ebay, behöver lite hjälp

blindanders

Ny medlem
Hej! Mitt första inlägg här på freeride, men har gratisläst en hel del sista veckan då jag tänkt köpa mig en snowboard efter 10års uppehåll från brädåkandet. Min ekonomi är, för att inte överdriva, väldigt ansträngd och då jag behöver bräda bindningar och skor så är det verkligen det billigaste som gäller.

Därför, tyska ebay, de har ju grejerna :)

det står mellan:

http://cgi.ebay.de/NEU-AIRTRACKS-MO...t_Snowboarding_Snowboards?hash=item53ddee0d38

och den här http://cgi.ebay.de/AIRTRACKS-SNOWBO...t_Snowboarding_Snowboards?hash=item53dddb7c83

Den första, "Monster" tänkte jag var perfekt till en början men sen började jag tveka, den är bredare än andra brädor, och det kanske inte är så bra?

Jag är 190cm och väger 75kg, skostorlek 45 på mina converse, vet inte vad jag har i snowboardboots men tänkte gå och prova lite på närmsta stadiumbutik innan jag beställer. Jag ska ha den som allroundbräda, hoppa, park, pist, offpist men ingen pipe. Vilken skulle ni valt, och vilken längd bör jag satsa på? Hade tänkt 159-162cm?

Det blir ca 2100:- att få hem den med allt till, ganska oslagbart pris, jag har inte hittat några tester på dessa brädor så det får väl bli en utvärdering om inte annat.

Förövrigt, jag som inte åkt bräda på 10 år och är lite sugen på att testa... är det värt att lägga pengarna på detta eller är det bättre att köpa beggat :D

Hmm.. Du tror inte det skulle vara bättre att hyra grejer den här säsongen? Och kanske sommarjobba fyra veckor i sommar och köpa något ordentligt till nästa säsong istället?

Håller till viss del med zupfresh. Lägg pengarna på ett par boots istället, ett par som du kan testa innan du köper dom! Att köpa ett par boots man inte testat är verkligen att köpa grisen i säcken.

Så alltså, köp ett par vettiga boots, och hyr bräda denna vintern och jobba ihop till en bra bräda+bindningar till nästa år!

(Att hyra boots kan bli jävligt deppigt)

Peace

ganska roligt att ni rekommenderar sommarjobb till personer som inte åkt på 10år. Tror ni vi är 16 och inte åkt sen vi var 6?

Det ligger inte i att pengarna inte finns, bara att lägga så mycket pengar för nånting som man använder kanske max 10 dagar om året känns onödigt.

Tillbaka
Topp