Köpa bräda.

tofflan

Ny medlem
Köpa bräda.
Jag vet att det finns massa trådar, och jag har läst pinn's guide.
Men jag har inte koll alls på brädor och sådär, så tänkte höra med er.

Jag är

185 lång
väger 75kg
27cm fötter

Har knappt åkt något alls, men vill köpa en bräda boots och bindningar, och behöver er hjälpa.

Jag kommer att åka i parken mycket och åka vanligt!

Länka gärna till brädor, boots och bindingar som skulle passa mig, priset spelar inte så jättestor roll, finns ju mycket på REA nu så jag kanske har tur :-)

Tack på förhand!

Köpa bräda.
T1 tror jag är ett sweet val, tror det är en lagom längd om du siktar på att köra park. Dock har den 1cm setback vilket skulle irritera mig när jag kör switch. Kolla på helcentrerade brädor (då får du tyvärr utesluta Nitro) De flesta av dagens brädor är all mountain och väldigt flexibla i sina användningsområden.Kolla denna annars, http://arborsports.com/merchant2/delrey.html

Angående boots skulle jag inte köpa ett par utan att ha prövat dem först. En bra boot ska sitta skönt och greppa bra över hälen, fötter ser så olika ut att det är svårt för dig att läsa dig till vilken boot som är bra för dig. Ut och testa!

Välj bindning när du har bestämt vilken bräda du vill ha, försök att få en som är lika styv som din bräda. En för mjuk bindning till en hård bräda och vise versa är långt ifrån bekvämt.

Köpa bräda.
Inte en aning om vad setback eller en helcentrerad bräda är, länka gärna till någon mer bräda!

langa mer tips snälla =)

Köpa bräda.
Och om jag t.ex. skulle köpa den som du länkade, den är ju waisten på 158an 25.2 skulle inte mina fötter sticka ut väldigt då? eller förstår jag fel?

Köpa bräda.
Om dina fötter är 27cm har du strl 42/43 på boots väl? Eller är jag helt ute och cyklar?

Ang. Setback. Setback innebär att brädan har längre nos är tail kort sagt. Med setback får man en mer direktionell bräda som är lättare i pist och framför allt lössnö. Däremot om man gillar att köra baklänges (switch) så är det skönt att ha 0cm setback (centrerad stance) eftersom det mer eller mindre blir likadant att köra brädan åt "fel håll" Del Rey är en True Twin, vilket innebär att den har identisk nos och tail och bindningarnas fästpunkter centrerade.

Jag har skostorlek 44 (11) och 28.5cm fötter Jag har en Westmark http://arborsports.com/merchant2/westmark.html den är ju lite bredare än Del Rey men också mjukare. Fötterna Kommer att sticka ut något. (Rätta mig om jag har fel, någon) Dessutom så kommer du ju inte ha fötterna rakt över brädan och utöver det kommer de vara en bit ovanför brädans kant. (Brädan är ju inte tunn som ett papper, och lägg till bindningen ovanpå det) När foten sticker ut utanför brädkanten så ska de inte vara mendre är 45 grader motbrädans kant, (dvs du kan luta brädan 45graden innan din tå/häl börjar släpa i backen)

Kan tillägga att min första bräda var en head global (25cm midja) Och att jag inte led särskilt mycket av det. Även om jag nu med facit i hand skulle valt en lite bredare bräda.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp