Köpa downhill!

beyorn

Ny medlem
Köpa downhill!
Hej på er!

Är nu ute efter en downhill-cykel, men då jag inte riktigt vet vad som gäller vänder jag mig till er.
Jag som är 185+, räcker en storlek medium till mig? Läste någonstans att jag bör gå efter large, men eftersom att jag inte är till 100 säker så får frågan hänga med här också.

Tittat lite på en Giant Faint 2, jag som inte cyklat så mycket DH - är det någonting att ha? Se det lite som ett köpråd, kan ge mig på att pröjsa uppemot 10k på en cykel, men bara jag vet att jag gjort rätt val.

Allmänna tips inför köp vore tacksamt då jag inte vet vad som är viktigt. :-)

Med vänliga hälsningar,
Björn

Köpa downhill!
Tjena!

Jag har en Kona Stab deluxe 2007 till salu. Jag köpte den i Kanada och tog med den hem till Sverige för ca 1 år sedan, sedan dess har den stått i garaget. Den är i bra skick och enligt mig är det en grym downhillcykel, men jag är ganska ny själv. Den finns i Borås och jag kan sälja den för 6000:-. Jag tror det är en medium.

tänk på saken!

Köpa downhill!
Jag cyklade på en Giant faith i 5 år. Skön cykel som lämpade sig för en nybörjare.
Jag är 185 och cyklade på en medium, upplever inte storleksskillnaden lika mycket
som tex på en xc eller landsvägshoj.
Skulle jag välja mellan en faith och konan son angwaldo säljer skulle jag lätt valt konan.

Tillbaka
Topp