Köpa en kort snöboard

Tink

Ny medlem
Köpa en kort snöboard
Jag VET att ALLA är less på alla dessa inlägg där folk frågar "åååh vad ska jag ha för snowboard blablabla". Det är även jag :)

Ska fatta mig kort, svara om ni har lust, det uppskattas.
Jag kör (körde) med en burton dominant, men jag lyckades såklart att knäcka den.

Stats: väger 80kg, 174cm lång, åker bara park och nästan endast rails och boxar osv. Inte så mkt hoppande dvs

Dominanten var en 156a vilket är strax under min haka. Har lagt undan en Lib tech skate banana 151cm i en affär här i umeå. Eftersom att jag mest spenderar tid på rails osv så funkar det ju med en kort bräda, men hur kort får den egentligen vara? 151 bli ganska kort faktiskt.

Mina frågor: Kan jag som är 174 cm lång ha en 151cm bräda? Isåfall, måste man helt utesluta hopp över typ 10m pga ostabilitet osv.. ? Pajjar den lätt om jag som väger 80 pannor kör en feeet boardslide med bredaste stancen? Dela gärna med er av egna erfarenheter. Tack på förhand!

Köpa en kort snöboard
Satsa på Bataleon Airobic. Jag har skaffat den i år och tack vare TBT så har jag grejat både reverts och pretzels samt med sjuka pressar.

Fungerar absolut bäst i rails.

Jag är runt 175 cm lång, väger 60 kg och åker på 151 i brädlängd.
Skaffar du en bataleon airobic så köp en 153 så att dina fötter passar (Om du har en fotstorlek över 43 vill säga)

Skate bananan är ju också helt über. Fördelen med skate banana är att den har rocker, vilket funkar bra i puder och rails och dessutom så har den magne-traction vilket ger dig grepp i pisten även om det är blankis.

Dock så kan jag säga av egen erfarenhet att Bataleons TBT (Triple Base tech) är så hiskeligt mycket bättre på rails än någon rocker i marknaden.

Nackdelen för just airobic är att den kanske är FÖR mjuk för dig, jag till exempel väger 60 kg, relativt kort och har små fossingar. Och när jag åker med airobic så är det i stort sett bara rails jag åker på och har inga problem alls.

Annars så skulle jag rekomendera Bataleon Evil Twin, vilket är en aning styvare och mer svårknäckt. Men jag rekomenderar starkt att du skaffar TBT, det är så sjukt tacksamt att ha på rails.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp