Köpa ny snowboard, även bindningar.

Om det är superpark du bestämt dig för så kör på 152an, Den kommer inte bli för liten för dig iår och körde du på en 130 och tyckte det var kul så kan du alltså växa typ en halvmeter utan att 152an ska bli tråkigt. 156 kommer nog att kännas som en stor prom med dina nätta 55-60 kg och storlek 39-40 på skor.

Haha, ja, mycket klokare. Åkte faktiskt på 156 i slutet av förra som jag lånat av en person, däremot hoppade jag inget med den. Har hellre brädan i alla fall 2 vintrar även ifall jag skulle kunna betala för en till nästa. Men det skulle kännas jäkligt tungt :P Men tror du/ni att jag kan lära mig raila med en 156:a och göra 360, även med min "ynka" längd. För chansen finns ju att jag växer någon/några centimeter innan snösäsongen börjar, även ifall det inte är såvtroligt.

Combatspenat, den funka fint i hopp och sådär i offpisten på backen nära mig, men i pisten var jag livrädd!

Senast ändrad:
Köp INTE 156. Du kommer bara bli besviken. den har väl en rekommenderad lägsta vikt på 150 pund = ca 70 kg... du kommer ha mycket roligare på 152an som har en rekommenderad vikt på 130 - 180 punds.

Okej, tack! Vars hittar du en sida med den informationen? Försökt hitta åkvikt, midjebrädd och sånt men inte hittat.

Vilken bindning borde jag välja? Union force eller Flux TT30? Union var/är jag mest inne på, men verkar inte passa varken Burton eller 32 skor, toestrapen ska tydligen vara dålig. Flux TT30 hittar jag inte lika mycket om. Men verkar vara en bra All Mountain bindning. Men storleken oroar mig på dem. Har storlek 39 på mina vanliga skor, 40.5 just nu på mina snowboardskor, (Stuf skor från intersport som kanske är 3 år gamla) men ska bli nya till jul. Flux's medium size är 40-42.5 därför är jag rädd att den ska vara för stor, och att den ska vara lite för mjuk.
Vilken bindning tror ni passar bäst till min åkstil och till en Smokin Superpark 152, (eller kanske en Raygun 153, men liten chans). Och Xavier, har inte ignorerat ditt inlägg, men det är min allmänna uppfattning efter att ha kollat lite på internet. :P

Om du vill lägga cashet: Burton Diode för en hard/styv bidning eller Burton Cartel om du vill ha mittemellan hard.

Skulle valt Cartel pga. priset. En sak som är positivt med Burton är ju att de borde passa Burton skor, och Burton finns det alltid gott om. Men kan de konkurrera med Flux och Union? Har hört att Flux har bra hållbarhet, och det väger tungt för mig!

Senast ändrad:
Dioden är nog overkill (har styvare highback och tunnare/bredare/hardare heelstrap) och för dyr.. Alla bindingar fran dem skulle nog duga bra men Cartel är väl en bra kompromiss med bra toestraps och bra hallbarhet tycker jag. Sen finns det ju olika heelstraps att välja mellan, lite smalare för mer flexibilitet i vanliga cartel och lite bredare (pa utsidan) för mer heel hold pa "restricted" versionen. De kosmetiska hallbarhetsproblem de hade tidigare (stalbitar och shit som lossnade och trashade kläderna) har löste de redan till 2011. Vet inget om union och flux men det gör ju tillräckligt manga här som kan säga nagot: men de brukar väl bli rek:ade för enbart parkanvändning typ eller (och det ville du ju inte ha enbart)?

Senast ändrad:
Okej tackar! Nej, min favorit åkning är offpist, men den i backen nära mig är ingenting att hänga i granen, så tycket Smokinbrädan var en bra kompromiss, så vill verkligen inte ha enbart park bindning. Tack för infon om hållbarheten. Var precis det jag hört!

Tror ju att superparken blir super :)

Kan inte sæga något specifikt om just TT30 men jag har mycket god erfarenhet av Flux, i mitt tycke marknadens klart bæsta bindningar. Och helt klart bættre toestrap æn Union. Annan førdel med Flux ær att du kan justera næstan allt utan en skruvmejsel. Vad jag førstår så kommer du vara ca 0,5-1 storlek fel på bindningen? Har føtterna vuxit klart? Nær du væl spænnt fast så sitter ju booten dær den sitter så jag tror det kommer funka men risken ær ju att strapsen ær lite før långa men jag har sjælv en Fluxbindning som egentligen ær 1-1,5 storlek før stor och det funkar.

TT30 är ett utmärkt val och den kommer verkligen inte att vara för mjuk. Jag har kört mycket på TT30 och väger 90 kilo och kör stenhårt och jag har aldrig upplevt den som för mjuk.

Jag håller också med Xavier om storleken. Flux i storlek M är möjligen något stora men det kommer inte att bli ett problem.

Okej, tackar! De kostar lite mer men blir nog lättare att hitta ett par skor då!

Men är det någon som beställt från hot-zone.tv? Eller vet vilka de är så man kan beställa utan att vara rädd för bekymmer.

Senast ändrad:
Hotzone har varit online ett tag, åtminstone sedan du var i mellanstadiet, men minns inte att jag handlat därifrån men tvivlar på att det blir mer problem än vanligt vid onlinehandel.

Okej. Ville bara veta ifall det var ett seriös företag så man vågade beställa. De har bra priser.

Inga bekymmer med hot zone, det är en fysisk affär i zillertal samt online shop som funnits länge. Bra grabbar, som dessutom organiserar hintertux arliga parköppning. De och blue tomato är bada bra.

Tillbaka
Topp